burcuygz
burcuygz merhaba, oğlum şu an 20 aylık. 3 aylıkken bizde de biraz düzleşme olmuştu. Eklediğiniz fotoğraflara çok benziyordu ve oğlum ısrarla sırt üstü yatıyordu. Yan çevirsek de yine sırtüstü geliyordu. Buna biraz da düzleşen yere doğru kafanın dönmesi sebep oluyor :) yani kafa düz olan tarafa meyil ettiği için önünde sonunda yine o tarafa dönüyor gibi. Ama dünya sağlık otoriteleri sırtüstü yatmanın ani bebek ölümü riskini önemli ölçüde azalttığını tespit etmiş . Sonuca gelecek olursak doktorumuz düzleşmeyi hiç önemsemedi, 3 yaşına kadar kafa şekillenmeye devam eder, kafa büyüdükçe düzleşen alan küçülecek dedi. Dediği gibi de oldu, oğlum dönmeye başlamasıyla birlikte yüzüstü ve yan yatar oldu kafa şekli dengelendi ve aynı babasının kafa yapısına geldi. Babasının kafasının arkası da hafif küt tam yuvarlak değil. Genetik çok baskın oluyor. Bu arada bence cranial merkez tıpkı burnu hafif kemerli olan herkesi burun estetiği yapmak isteyen plastik cerrahlar gibi bakıyor konuya. Eğer bebeğinizin yüz hatlarında asimetri yoksa kulaklar aynı hizadaysa yüksek ihtimalle ilerleyen zamanda düzelecektir kafası. Tabii ben okuduğum makalelerden çılarımda bulunuyorum. Ben de çok takmıştım zamanında ama geçti gitti şükür. Umarım sizin de öyle olur. Sevgiler