SemaNur-Muhammed şöyle söyleyeyim benim kızım 28 aylık bende ameliyat olmak için büyümesini en azından kendi işlerini halletmesini bekledim. kendi kendine yemek yiyor uyuyor oynuyor bana su an sıkıntı yaratmıyor şu an 6. günüm artık bez almak ve üst değiştirmek dışında herşeyi yapabiliyorum çok fazla yaklaşmıyorum çocuk bu bilmez vurabilir bişey olur diye henüz hiç bezini alıp üstünü değiştirmedim geri kalan herşeyi kendi yapabiliyor ilk 3 gün sürekli yatmanız gerekiyor ki akacak kan genzinize kaçmasın hem zaten halsiz oluyorsunuz yeni bir sürece adapte olmaya çalışıyorsunuz ağızdan nefes almaya alışmak kolay değil ben çok kez genzime kaçırdım yemeği suyu öksür öksür öldüm yani nefes çevirebilmek özellikle zor. benim burnumda kırıktı hiç korkmayın o kadar uzun sürmez en en en fazla 4-4,5 sürer benim burnum 3,5 saat sürmüş. bu arada doktorun asistanıyla konuştuğumda bana az önde 43 günlük bir anneyi ameliyat ettik emzirmiyormuş sabah erkenden alıp
akşama kalmadan da taburcu ettik dedi büyük ihtimalle emzirdiğiniz için sıkıntı çıkabilir cunku narkoz kolay atılan bir şey değil ben 3 gün sarhoş gibi afallamıştım. eşim ilk 3 gün bebek gibi baktı bana yemeği suyu yemek kaşığıyla tükettim ağzımı kaslar zedelendiği için açamıyordum sonra bardaktan yudumlamaya başladım su an şişeden rahatlıkla içebiliyorum. beni zorlayan şey açlıktı çünkü kabız olmamanız lazım kabız olup ıkınınca dikisler sızlıyor inanın koltuğa uzanmak için kuvvet uygulasanız direkt hissediyorsunuz o hissi burnunuzda ama bu dediklerim gözünüzü korkutmasın ben ağrı kesici içmedim hiç ağrım olmadı sadece kışın çok soğukta beklersin burnun sızlar ya öyle sızlıyor. ilk gün de çok iyiydim ama tamamen iyiyim demek için 3 gün geçirmeniz lazım ben 3. günden sonra tamamen topladım zaten yatağa düşmüyorsunuz kalkıp gezebilir yürüyüş yapabilirsiniz ama çoğunlukla yatıp dinlenmeniz bol su içmeniz kaslarıınızı cok zorlamamanız gerekir. şu an 6. günüm kızımı bu zamana kadar kucağıma almadım inanın marketin kapısını iterken bile burnumda ki dikisler geriliyor baskı ister istemez dikisleri sızlatıyor. ben hiç eğilmedim yere bile bakmadım sadece bir kere merdivenden inmek için kafamı aşağı tuttum burnum foş foş aktı o kötü bir his kan akarken burnunuz kasınıyor cunku dikislere değdiği için 😄 çorabımı bile ayağımı havaya kaldırıp giyiyorum bi süre önü düğmeli giyersiniz ben daha bugun geniş yakalı bi tişört giydim ama nasıl çıkar bilmem😂 ben bu 6 günün altısında da yatmadım ben yaklasık 3 gündür fıldır fıldır geziyorum ama katı beslenmiyorum ilaçlarımı kullanıyorum 1 saat geziyorsam 2 saat mutlaka yatıyorum kan burnuma doluyor yoksa yani bugun doktor herşeyi artık yiyebilirsin dedi ben bunda çok zorlanmıştım corba doyurmuyordu beni geceleri karnım gurulduyordu yani max 3 günde hiç ameliyat olmamış gibi oluyorsunuz. çocuğa yaklaşmak yok ne yapacağı belli olmaz eşimle de ayrı yatıyorum dönerken su aralar çarpmasın diye ya da kızım gece yanıma gelmesin diye onlar birlikte uyuyor gece arkama 2 yastık alıp yatıyorum boyun yastığı kullanıyorum. kızıms burnum uf oldu dedim o yüzden o da zorlanmıyor sıkıntı çekmedi hiç sadece sürekli sarılmak öpmek istiyor annem annem diye bende bacağıma sarıl şimdilik elimi öp diyoruum idare ediyoruz🫶🏻☺️ kan kusmak ya da ağızdan kan gelmesi normalmiş bu arada ben hapsırırken kan gelmişti ağzımdan😂 bugun tamponlarım çıktı size yemin ederim hayatımda ben böyle bir nefes solumadım böyle bir oksijen yok su an beynime kadar hissediyorum aldığım nefesi o kadar iyi ki dehşet iyi süper iyi mükemmel yani🤭🤭🤭🤭