patatess tabi ki kesinlikle çok bilgi kirliliği var bu konuda doktorların bile aylarca koyamadığı tanıyı aaa sağa bakıyor aa elini şöyle yapıyor deyip tanı koyuyorlar. Bu iş bir pazar haline gelmiş durumda mesela uyaran eksikliğiyle falan çok karıştırılıyor aileler boşuna çok yıpranıyor falan. Allah kimseyi o yola sokmasın zor bir süreç.. dikkat etmek lazım işte sosyal hayata karıştırmak, sürekli uyaran vermek ekranı tamamen vermemek yada en minimum düzeyde tutmak, bolca evcilik bari oyunlar oynamak mış gibi yani çocuğun kendini ifade edebileceği alanlar açmak, dokunsal, görsel, işitsel uyaranlar vermek çok önemli. Bide benden buradaki annelere tavsiye bu konularda kısa shortlar izlemek yerine uzun uzadıya doktor bilgileri kitaplar ve makaleler okumaları çok önemli yani 10 samiyelik videolar kesinlikle doğru bilgi vermiyor otizm koca bir ağaç gibi bir sürü kolları var tek düze değerlendirilemeyecek kadar çeşitli ve benzer çeşitli geçici durumda var o yüzden okumak gerekiyor. İlk oğlum pandemi dönemine denk geldiği için 8. Ayda kapanmalar başlamıştı sosyal manada çok eksiklik çektik ve akabinde konuşmada gecikme ve davranışsal sıkıntılar oldu o dönem özel hocalarla ilerledik inanın manen ve madden çok sarsıldık çok şükür ki şuan anaokuluna giden normal bir çocuk fakat o dönem bizi korkutmuştu baya neyseki herşey normale döndü yani üstte söylediğim desteklemelerle. Bizede özel hocamız dedi ki kesinlikle otizm değil ama siz farketmesiniz uyaran eksikliğine doğru yol alıyormuş ve yani oğlunuzu kıyısından çevirdiniz o yüzden dedim bende o an bende yok ya değildir falan diyordum ama derinlere dalıp güzel bi araştırma yapınca endişelenmemiz gerektiğini anlamıştık 😩