duyguloji3478 merhaba ben 40ım çıktığında hem 40 kontrolü için hem de spiral taktırmak için şehir hastanesine gitmiştim doktor bana korunma amaçlı spiral takılmadığını sadece çok kanaması vs olanlara hormonlu spiral taktıklarını söyledi. Ben izmirde yaşıyorum burada bir devlet hastanesi söyledi doktor orada aile planlama bölümü var oraya gidip taktırabilirsin dedi. Ben de kadın doğuma randevu alıpgittim ama biraz geç saate almıştım üstüne kendim de geç kalınca taktıramadım. En son devlet bünyesine ait sağlıklı yaşam merkezinde gidip taktırdım spiral falan da almadım hiç ücret de ödemedim. Hem de adet olduğum gün randevu almak için aradım ertesi gün hemen gelebilirsin dediler. Yani devlet hastanelerinde takılıyor evet ama bazılarında. Yaşadığınız şehirde sağlıklı yaşam merkezi varsa orada da taktırabilirsiniz.