mom97X Kızlar siz sarmayı buzluğa nasıl atıyorsunuz ? Direk sarıp kaba koyup mu atıyorsunuz ? Var mı bir püf noktası ? Ben hiç buzluğa atmadım merak ediyorum. Bi kaç kişi buzluğa atınca güzel olmuyor diyor doğru mu ?
papatyagibi mom97X Annem hep bi kac paket sarar buzluga atardı İci pisirmeyiz. Sarmayıda. Buzdolabı posetine koyar atarız. Annemden böyle gördüm Kayınvalidemde böyle atıyo buzluga Tadında falan hic degisim olmuyo
Yazmelegi_ mom97X ben hafif az suda içini pişirip sararım kaba koyarım buzluğa atarim. Çıkarıp eriyince tencereye dizerim erkenden yavas yavaş pisiririm güzel olur
ayseaksoy mom97X 5 kilo yaprağı bir oturuşta sarar poşetler buzluğa atarız, çok iyi pratik oluyor hiç sorun yaşamadık bugüne kadar içi de kavuruyoruz bu arada
starwomen mom97X Bana hep annem sarıp veriyor, iç harcını pişirmeden sarıyor, sarınca da pişirmeden çiğ bir şekilde paketleyip koyuyor çok güzel oluyo. Sarma yemeyen eşim bile yiyor artık 😅
KendiEvimdeDeplasmandayim papatyagibi bende bu şekilde atıyorum. Bi gurme değilim ama bence de tadında bi sorun olmuyo ☺️
papatyagibi KendiEvimdeDeplasmandayim Pisirirken zeytinyagını ne biliyim limonunu sumak eksisini falanda koyuyoruz oturuyor tadı Öyle buzluk tadı falan olmuyor
papatyagibi mom97X Evet Ya aksamdan cıkarıyorum sabaha kadar cözülüyor ya da cözdürüyorum Tamı tamına cözülmesine gerek yokta tencereye dizebilecek kadar ayrılması gerekiyo diye
KendiEvimdeDeplasmandayim papatyagibi ben sarma güzel sararım ama pişirmeyi beceremiyorum bi türlü. Annem veya kaynanam gelince onlara pişirtiyorum. Güzel ve pratik oluyor
KendiEvimdeDeplasmandayim mom97X ben beklemiyorum ya tencereye koyuyorum üzerine sıcak su dökünce çözülüyo zaten. Zeytinyağı limon ekleyip pişiriyorum. Ben suyunu ayarlayamıyorum sanırım pişmesini güzel yapamıyorum ama annem de çözdürmeden pişiriyo güzel oluyo
Yazmelegi_ mom97X evet hafif yağda kavuruyorum salcasini tuzunu atiyorum. Yani hiç suyu ölçü ile yapmadım ama 1_1.5 şu bardağı su katıyorum diyelim kaynayinca kısık ateşe alıyorum suyunu çekince kapatıyorum dinleniyo ondan sonra baharatları katıyorum karıştırıyorum tabağa alıp sariyorm
mom97X ayseaksoy içini kaç dk kavuruyorsunuz ? Sararken soğumasını bekletip öyle mi sarıyorsunuz ? Bazıları hiç kavurmadan direk sarıp atıyormuş dolaba
KendiEvimdeDeplasmandayim papatyagibi pişirmek daha önemli olsun inci gibi sarsan da pişiremeyince bi halta yaramıyo 😂
ayseaksoy mom97X 8 10 dk kavurduktan sonra ilk sıcağının çıkmasını bekliyoruz çok da soğumasına gerek yok
papatyagibi KendiEvimdeDeplasmandayim Pisirmek basit aslında ya Diziyorum üzerine limon dilimlerini koyuyorum. Zeytinyagda. Sumak eksilide bir su yapıyorum. Sarma tası var bende onu kapatıyorum Yavas yavas pisiyor kısık ateste
KendiEvimdeDeplasmandayim papatyagibi bende sarma taşı kullanıyorum aynı sizin gibi yapıyorum ama ben suyunu çok koyuyorum sanırım biraz lapa oluyo. Biraz daha az su eklersem olabilir sanki yarın deneyeyim tekrar. Sumaklı yapmadım hiç sumağı çok severim öyle deneyeyim 😋
papatyagibi KendiEvimdeDeplasmandayim Sumak toz sumak degil ama Nar eksisi gibi sumak eksisi oluyor. Ondan koyuyorum. Ölcü olarak iki su bardagı suya bir yemek kasıgı sumak eksisi. Sarma icinede isot toz sumak nar eksisi ve yine sumak eksiside katıyorum 🫠 Biz eksili seviyoruz biraz