Ben ilk oğlumda yaşadım ateşli havaleyi 5 yaşa kadar 3 kez geçirdi. Biri evde anneannesi bakarken , biri yurtdışında biri de kreşle gittikleri ormanda. Çok korkmuştum özellikle yanımda yurtdışında geçirdiği zaman ama şükür artık olmuyor.
Ama şimdi de 1, 5 yaşındaki kızımda var. 2 kez geçirdik bugüne kadar öyle çok yüksek ateşte de olmadı 37.5 gibi. O yüzden ateş beni biraz tedirgin ediyor.
Genelde ateş başladığında şuruplarla kontrol edemiyorsam fitillere geçiyorum (yine parasetamol ve ibuprofen dikkat ederek). Bir de bize abisindeyken en son çare artık baktın geçiriyor havale o zaman bunu yap diye doktorumuzun reçetelediği diazem var. Abiye raporlandıktan sonra o geçirmedi bi daha ama şimdi iki defadır biz kızım da kullanıyoruz. Onu yaptıktan sonra hemen açılıyor 2 - 3 dkkada.
Yapacak bir şey yok bu duruma ne yazık ki genetik. Annede babada illa birinde oluyormus çocuklarda da o şekilde. Ben de kardesınde belki olmaz dedim ama onda da oldu bizim. Şimdi öyle 5 yaşı bekliyoruz geçsin diye.