LinaSelin Biz sadece rotayı yaptırdık. Menenjit evet önemli bir durum iki tip özel aşısı var bexsero ve nimerix doktorumuzla 50 günlükken falan uzun uzadıya konuştuk oda bende biraz bu işin ticarete dönüştüğünü düşünüyoruz. Mesela nimerix yaşından önce yapılırsa 2 doz ve bir yaşında rapel yapılıyor 1 yaşından sonra ise tek doz yeterli. Bexsero 2 doz diye hatırlıyorum ama oda menenjit tip b için.
Gerekli akademik araştırmalarda menenjitte 100bin kişide 10 vaka görülüyorsa aşılanma gereklidir deniyor. Ülkede bu sıklıkta vaka yok. Ama mesela geçenlerde 9-11aylık çocuklarda kızamık vakası arttı ve karar yayınlanıp 9.aya aşı eklendi.
Yaptıranlara saygım var ama ben 13 aylıkken tek doz nimerix yaptıracağım.
Çünkü aşının maliyetinin 2-3 katı fiyata satılıyorlar ve bu bana masumane gelmiyor.