Benim oğlum Haziranda 3 yaşına girecek, 18-24 ay oyun gruplarına götürmüştüm, az çok kelimesi olan çocuklarda gerçekten faydalı oluyor. Akran etkileşimi-iletişimi diye bir şey var ve asıl etkili olan o. Bunu maalesef parktan ya da oyun alanlarından alamıyoruz. 18-24 ay oyun grupları için az da olsa konuşabilen bir çocuğa yarayabilir ama eğer hiç kelimesi yoksa önce dil terapisine gidilmeli çünkü grubun içinde konuşan çocukların yanında tamamen içe de dönebilir.
24-36 ay oyun gruplarına da götürdüm ama kesinlikle birden fazla gün gidilmeli (en az 2 gün) ve süreklilik olmalı. Şöyle örnek verebilirim güncel olarak gittiğimiz oyun grubundaki çocuklar eylül ayından beri 2 gün şeklinde gidiyorlarmış ve uyum, konuşma, paylaşım, etkileşim, etkinliklerdeki davranışlar o kadar güzel ki; biz haftada 1 gün gidiyoruz ve o grupta annelerin hepsi yukarı kata çıkıp çay kahve yaparken ben oğlumun yanında olmak zorunda kalıyorum çünkü o uyum içinde benim çocuğum bocalıyor.
Zaten ilk götürdüğüm 18-24 ay grubundaki gözlem yapan psikolog demişti ki 2 gün gelmeli ve sürekli olmalı. Haklıymış. Eğer 18-24 aydakine 2 gün gidip süreklilik olsaydı sonrasında 24-36 aydakine dahil olup 3 gün gidip yine süreklilik olsaydı bence çok farklı bir sonuç olurdu kendi oğlum için.
Ama fiyatlar uçuk, ekonomik durumda belli. Keşke oyun gruplarında daha makul bir ücretlendirme olsa. Başa geçen istediği fiyatı koyuyo ilginç bi şekilde. Aylık 7 bin isteyende duydum, 30 bin isteyende 😒