GezginPaNDa arabuluculuk başvuru evrakı olur elbette ama, arabuluculuğa düşme diye bir şey olmuyor, dava açılmadan önce arabuluculuğa başvuru yapılıyor, daha hiç mahkeme filan devreye girmeden yani. Hatta pek çok davada mecburi, arabuluculuğa başvurmadan dava zaten açamazsınız, işçilik alacakları, kira uyuşmazlıkları gibi. Bir de zorunlu olmayan ihtiyari arabuluculuk var ki süreç onda da aynı, mahkemeye gitmeden önce arabuluculuk merkezinde başvuru yapıyorsunuz, arabuluculuk görüşmeleri olumsuz sonuçlanırsa dava açabiliyorsunuz.