balkizimcicekkiz ben 4 yaşında yaptırdım çocuklarıma. İki tane aşı var birisi bexsero, diğeri nimenrix. 4 tip menenjit hastalığı var, a b c d diyelim. Nimenrix a, c ve d grubuna karşı koruma sağlıyor, Bexsero ise b grubuna karşı. Türkiye’de de en çok b grubu menenjit görülüyor o yüzden iki aşının da yapılması tavsiye ediliyor. Nimenrix aşısını 1 yaşını geçmişse tek doz olarak yaptırabilirsiniz, Bexsero aşısı ise 0-2 yaş arasında 3 doz (bazı doktorlar 4 doz şeklinde aşı takvimi oluşturabiliyor), fakat 2 yaşı geçtiğinde 2 doz şeklinde yaptırabilirsiniz. Genelde 9 hafta ara ile yapılıyor. 4 yaşına gelmişse çocuğunuz ya 4.yaş aşısı ile beraber yaptırın ya da 4.yaş aşısı ile araya 1 ay koyarak yaptırın