queenmother_ aslında devlet aşılarını da yoğun bakım ünitesi olan hastanelerde yaptırmak en sağlıklısı alerjik reaksiyon ihtimaline karşı. Ama tabii her zaman hastaneye gitmek mümkün olmuyor. Özel aşıları bu sebeple yapmıyorlar sağlık ocağında. Ücretsiz olmama kısmını da diğer arkadaşlar açıklamış. En önemli sebebi aslında bütçe mevzusu. Hpv aşısıyla ilgili aylar önce mahkeme karar verdi ücretsiz uygulanmalı diye. Sağlık bakanlığı normalde hızlıca bu kararı uygulamalıydı kanun bunu gerektiriyor ama aylar oldu hpv aşısı hala ücretsiz değil. Çünkü devlet bütçesi bunu karşılamaya yetmiyor. Karşılanması gereken daha önemli masraf kalemleri var. Lüks makam araçları mesela. Çok elzem. Çeşitli kurumların yurtdışı seyahatleri yine çok önemli. Çocuklarımızın sağlığından smalı bebeklerden falan hep daha önemli şeyler bunlar.