Akze18 kanun tasarısını henüz okuma fırsatı bulamadım. Sosyal medyada paylaşılanlardan biraz takip ettim. Bu kanun yürürlüğe girdiğinde yaşanabilecek en olası büyük problem çevreyi korumak yerine çevrenin daha çok kirletilmesinin önünün açılması. Gördüğüm kadarıyla getirilen en önemli eleştiri özel sermayeye çevreyi koruma denetimlerinden azade tutması tür çeşitliliğini korumaya yönelik herhangi bir düzenlemenin olmaması. Bu da su kaynaklarının ormanların fabrikaların atıkları sebebiyle geri dönülmez şekilde kirletilmesi demek. Çevreyi korumak için fabrikaların kurması gereken filtreleme sistemleri çok pahalı sistemler. Bu kanunla özel sektörü bu yükten kurtarıp büyük fabrikaların türkiyeye açılması amaçlanıyor gibi geliyor bana. Her şeyde olduğu gibi bu kanundaki en büyük amaç da rant para. Tüm dağları ormanları oydular zaten taş ocağı maden için. Bu kanunla bir ileri seviyeye taşımaya çalışıyorlar.