Ayseee12_ gamzenur0404 benimxe oğlum 11 Ylik ismine cogu zaman bakiyor ama isaret etmiyor biseyo sizin kızınız.isaret ediyor mu bizdede babanna dedik dedede dedik smdi sadece ara ara dede cikiyo agizdan okadar benxe çok endişeleniyorum isaret parmagini 15. Aya kadar kullanmaya baslayabilirmi
acemianne___ Ayseee12_ benim oğlum 15 aydan sonra başladı , belki de erken yapardı ben öğretmemiştim , sürekli kullanın parmağınızı gösterin herseyi
acemianne___ gamzenur0404 merhaba hiç mi bakmıyor , yoksa birseyle meşgulse mi örneğin oyuncağıyla oynamıyorsa mı bakmıyor ,
acemianne___ gamzenur0404 işaret parmağı karşı tarafla kurulan bir iletişimdir , çocuk orda istek ve talebini belirtir , Buda önemliymiş 🤷🏻♀️
Ayseee12_ acemianne___ evet gösteriyorum ama yüzüme bakiyo cogu zaman ama mesela bisey nerde diye sordugumda kafasini ceviriyo bakiyo ona bide isaret etme degilde au an kendisi herseyi ulasabiliyo istedigi koltuklara falan tırmanıyor uaztiga basip aliyo direk buyuk sehpa var ona bacagini atip cikmaya calisiyo istedigi bissey olunca
Dondurmalikahve gamzenur0404 hiç mi bakmıyor ismine ? Evet isim konusu önemli ama söylediklerinizi yapması da gayet iyi
D_deniz oglumunannesiyim_- yani her sedlendiginizde dönüp bakmayabilir de bu bile otizm belirtisi sayılmaz. Çünkü meraklılar bazen bı yere odaklanıp kalıyorlar keşif yapıyorlar kim bilir kafalarından neler geçiyor. Tabii artık bu aylarda verdiğiniz emirleri yapıyor mu o önemli benimki de 14aylik mesela alkış diyince yapar ya da elindekini istediğimde ver dediğimde bana yönelir vermeye çalışır canı istemezse vermez ama duyar bı düşünür. Bunlara bı bakın. Kafaya vurma vs daha tam bilmeyebilir şiddet olarak bilmediği için oyun da sanabilir bı belirti değil bu
Ayseee12_ acemianne___ insallah bide kelimemiz az bizim yok deded bababa dedi smdi ara ara dede diyo normal mi
acemianne___ Ayseee12_ bilinçli kullanıyorsa normal , yani babasına baba diyorsa . 12 aylıkken beklenen 3 kelime , benim de oğlum 14 aydan sonra birden bir kaç kelime birden çıkardı , onlar her şeyi kaydediyor ve bir anda çıkarıyorlar 😊
acemianne___ Ayseee12_ çünkü daha 11 aylık değil mi , 12 ayi bitsin o zaman duruma göre bakarsınız çünkü bir gün bile çok önemli