oglumunannesiyim_- seyma51 yaşıtları kafasına vurduklarinda hoşuna gidiyor ve aynı sekilde saçini cektiklerinde
KLORAK acemianne___ benim kızım o aylarda çok kullanırdı parmağını bence küçük yaşta ki çocuklar için bu belirti degil gelişim basamagı ki şuan 24 aylık konuşma konuusunda beni cebinden çıkartır. Bu bebişin en belirgin özelligi canının yanmaması 🙏🏻😔 otizim gibi de degil göz teması var ama iletişimi de tam kesmemiş olabilir henüz.
ezgdmrcasln zeyni_prenses istediği bir şeyi parmakla işaret ediyor mu demek istedi. Bana bunu ver diye parmağıyla gösteriyor mu demek istedi.
KLORAK ceren_9723 işaret parmagını, hanım efendi demiş ya işaret parmagını kullanıyorsa diye o yüzden yazdım işaret parmağı 11. 12. Aylarda belirti olmuyor. Sıralama yapıyor mu kendi etrafında dönüyor mu sizin bebeginiz
ezgdmrcasln oglumunannesiyim_- bunlar otizim belirtisi değil. Göz teması varsa sizinle iletişim kurup sizi anlıyorsa. Oyununuza karşılık veriyorsa tepkileri normalse sıkıntı yoktur. Size gülmesi sizinle oyun oynaması istediği bir şeyi size bakarak göstermesi işaret etmesi ve ismine tepkisi bunlar önemli.
ayisit songulmira çocuğunun davranışlarına bakılırsa beklemek mantıklı otizme dair belirtisi yok. Doktorumuz bile 18. Aydan sonra otizm testi yapacağını söyledi demek ki 18. Aydan öncesi tanı koymak zor.
oglumunannesiyim_- Benim oğlum göz temasını iyi kurar ismine bakar hatta domino tahta taşları var dengeli bir şekilde dizer ama işte sevinince el cirpmiyor havada ellerini birleştirmeyerek alkiş yapmaya çalışıyor ve arada kolunu uzatıp kendi etrafinda döner
oglumunannesiyim_- oglumunannesiyim_- otizm değildir ya insaAllah henüz çok erken teşhis için hergün yeni seyler ögreniyorlar sonuçta
gamzenur0404 acemianne___ merhaba bir araştırma içerisindeyim bende işaret parmağının önemi nedir ? Kızım 12 aylık Göz teması kuruyor hayır I biliyor Gel git diyor Birşey alıp veriyor Oyuncaklarıyla oynuyor aslında herşey normal ama ismini söylediğin de bakmıyor Güneş Beren ismi
Ayseee12_ gamzenur0404 benimxe oğlum 11 Ylik ismine cogu zaman bakiyor ama isaret etmiyor biseyo sizin kızınız.isaret ediyor mu bizdede babanna dedik dedede dedik smdi sadece ara ara dede cikiyo agizdan okadar benxe çok endişeleniyorum isaret parmagini 15. Aya kadar kullanmaya baslayabilirmi
acemianne___ gamzenur0404 merhaba hiç mi bakmıyor , yoksa birseyle meşgulse mi örneğin oyuncağıyla oynamıyorsa mı bakmıyor ,
acemianne___ gamzenur0404 işaret parmağı karşı tarafla kurulan bir iletişimdir , çocuk orda istek ve talebini belirtir , Buda önemliymiş 🤷🏻♀️
gamzenur0404 Dondurmalikahve aslında hep güneş diye çağırırız ama müzik çok dinleriz orada da hep güneş ismi geçiyor acaba ondan dolayı normal bir konuşma sanıyor olabilir mi bugün doktora götüreceğiz
Dondurmalikahve gamzenur0404 hiç mi bakmıyor ismine ? Evet isim konusu önemli ama söylediklerinizi yapması da gayet iyi