willeyysss merhaba öncelikle geçmiş olsun. Yenidoğan taramasından ziyade Bera testine girmiş olması gerekiyor bahsettiğiniz o mu bilmiyorum. Bera testinde kulağın hangi bölümünde kaç desibel kayıp var bunun saptanması lazım. Ayrıca emar ve tomografi çekilerek tanının doğru olup olmadığı teyit edilir. Cihaz en erken ne zaman takılırsa çocuk için daha faydalı olacaktır. Çevreden size mutlaka “ bu çocuk duyuyor” veya “ tek kulağı duyuyor, duymasında konuşmasında problem olmaz” diyenler olacaktır kesinlikle o kişileri dinlemeyin doktorunuza güveniyorsaniz onun koyduğu tanı ile bebeğinize uygun kanal sayılı pediatrik cihazlar var marka tercihi yaparak onu satın alın ve ayarlarını düzgün bir şekilde yaptırıp kullanın. Kulağın hangi bölümünde problem var o da önemli tabiki. Bu süreçten geçmiş biri olarak deneyimlerimi yaziyorum, odyolog veya doktor değilim. Benim çocuğum da doğuştan sol kulak işitme engelli ve kaybı ağır derece 90db. Anne karnında kulakta sesi beyine ileten 8. sinir oluşmamış malesef. Sağ kulağı duyuyor fakat cihaz olmadan yön tayini yapamıyor veya birden fazla sesin olduğu yerlerde konuşmayı anlayamıyor, tek kulakla sesler çok karışıyor. Bu yüzden sıklıkla baş ağrısı, algılamada güçlük, ağlama krizleri, duymama gibi sorunlar yaşıyoruz. ReSound marka cihaz kullanıyoruz doktorumuzun tavsiyesi ile. Şuan 3.5 yaşında ve şimdiye kadar dil terapisti ile de takipli ilerledik yaşıtlarından geri kalmaması icin. 2.5 yaşını bulmuştu konuşmaya başlaması ama şuan kendini iyi ifade ediyor. Kesinlikle cihaz kullanması bebeğiniz için faydalı olacaktır. Umarım sorunsuz sıkıntısız bu süreci geçirir cihaza alışır bebeğiniz. Sormak istediğiniz bişey olursa seve seve cevaplarım