Alyayse Şöyle ki annem bakmaya devam edecek olsa, ben de daha geç gönderirdim. Ama annem çok fedakarlık yapıyor kızımla ilgilenmek için. Daha fazlasını da talep edemem. 3 yaş benim için kritikti; emzirmenin sonlanması, tuvalet eğitimi, ayakkabı-pantolon giyebilme, kendi yemeğini yeme gibi durumlardan kaynaklı, şu anda aslında tuvalet eğitimi dışında diğerlerini çözdük. Onu da yazın başlamayı, şubata kadar da ilerletmeyi düşünüyorum. Kreşlerde akademik olarak çok geliştiklerini düşünmüyorum. Kreş bence sadece sosyalleşmek ve toplum kurallarına uymayı öğrenmek açısından faydalı. Oyun grubu dışında hergün parka çıkarıyorum; orda sosyalleşiyor. Yakın yaşlarda arkadaşlarımızın çocukları var, onlarla toplanıyoruz. Çevre konusunda çok zorluk yaşamıyoruz. Bizim bi tık çoğu kişiye göre katı kurallarımız var; çevremizdekiler buna saygı gösteriyor. Abur-cubur yememek, tv hiç izlememek gibi. En son ama yaşadığım olumsuz durum bayram öncesi oyun grubunda şeker dağıtıldı, ben bir kez bile vermedim, yani manasız buldum. Kuru meyve, kuru yemişte dağıtılabilirdi. Kızım maden suyu çok sever, hadi maden suyu alalım mı deyip dikkatini dağıtarak şekerleri sakladım. Canı isteyemez çünkü tadını bile bilmiyor, o ortamdan uzaklaştırdım. Bazen böyle şeylerde yaşıyoruz maalesef.