Usnac1995 bizimki de çok kötü durumdaydi abartmiyorum. Sonra bir anda nasıl açıldı dili maşallah bizde anlamadık. Şuan yetişkin gibi karşılıklı konuşabiliyoruz. Kreşe başladığında (30 aylık) anne bile diyemiyordu. Şuan 3 yaş,3 aylık. Asla duramaz demeyin. Çünkü bende aynı şeyi düşünürdüm. Duruyorlar mecbur çünkü. Başka seçeneği yok. Evde kurallar yok ama orada kurallar var ve arkadaşları uyuyor o da uymasi gerektiğini anlıyor. Bize evde dişini gösterir mesela ama ogretmenine hiç göstermez. Hâlâ çoğunluk ağlayaral gidiyor. Ama bizim bu ağlama farklı bir sebepten. Yani bize nazini gösteriyor. Öğretmenini arkadaşlarını gördüğü anda bitiyor bambaşka birine dönüşüyor. Şaka gibi ama gerçek. Öğretmeni video atıyor şaşırıyorum o hâline. Orada çok mutlu bu bana yeter. Eğer kreş içinde de mutsuz olsaydi o zaman dusunebilirdim başka seçenekleri. Tam gün konusunda da şöyle düşünüyorum. Bize tam gün şarttı en azından konuşana kadar. Çünkü yarım gün olunca etkinlikler bölünüyor, rutin bozuluyor. Konusamayan çocuk bence ilk aşamada tam gün kalmali ki yemek vakti,oyun vakitleri,yemek vakitleri,uyku vakitleri,bahçe vakitleri hepsine dahil olabilsin,daha çok uyarana maruz kalsın, arkadaşları ile iletişimi artsın. Ama konuşan sosyal bir çocuksa 3 yaş cocuklarin tam gün kalmasina üzülüyorum normalde. Aileleri ile daha çok zaman geçirmeleri gereken altın vakitler çünkü. Ama çalışan insanlar olarak buna mecbur kalıyoruz bazen. Ben öğretmenim derslerimi az alıp onu da yarım gün birakabilirdim. Ama onun buna ihtiyacı vardı. Seneye de her türlü kresimiz tam gün parası aldığı için yine tam gün bırakacağım. Yarım gün kalsın yarım ücret ödesin demiyorlar çünkü. Yeri geliyor bazen birkaç saat erken alabiliyorum,bazen de geç alabiliyorum. Hafta içi 1 gün boş günüm oluyor o gün yanımda kalıyor ama mesela.