Bellabells Kızlar kendimle dünümle bugünümle travmalarımla yıllardır süren kavgalarımdan çok yoruldum.bana iyi gelecek okudukça toparlayacak kitap önerileri istiyorum. Varmı öneriniz.Beyhan budak senin suçun değil mesela almayı düşünüyorum. Bu tarz önerebileceğiniz kitap var mı ?
Bellabells Bellabells çocuklarla tıkıldım evin içine. Aslında bi psikolog da iyi olurdu ama şu an ortam müsait değil
-_-hUysUzvetatlikadin Bellabells boşluk hissi. Ben kitabı çocuğumun gelişimi için almıştım okuyunca anladım ki asıl yetişkin içinmiş tam sizin dediğiniz gibi travmaları olanların okuyabileceği bir kitap ben şimdi devamı olan çözümleri almayı düşünüyorum
Bellabells -_-hUysUzvetatlikadin bakıcam canım dediklerine sağol.içeriği nasıl. tedaviye yönelik mi ? Yoksa teşhis niyetine sorunu saptamaya mı öncelik veriyor
-_-hUysUzvetatlikadin Bellabells bu kitap sorunu bulmaya yönetik diye tabir edebilirim ama ikinci kitap olan çözümler isimli olanı zaten adından da belli birinci kitaba göre bireyin sorunu neyse onun çözüm yöntemi ama dediğim kitap resmen insana şunu dedirtiyor aaaa gerçekten öyle insan diyor ki ya demek bunca zaman bundan dolayı böyleymişim gibi bir durum yaşıyorsun 😃 bi aydınlanma geliyor. Şahsen ben kendimin farkına varınca frenledim baya şimdi işte diğer kitabı da okursam daha faydalı olacak gibi.
Misssitare -İyi hissetmek-okudum çok iyiydi Henüz okumadım ama aldım bekliyor çok okunanlar arasında Var Mısın? -Doğan Cüceloğlu
iremosa SiprayiL şu kitap da suç mağduru ve travmatize olmuş çocuklar üzerine çalıştığım dönemde çok değerli bir psikoloğun önerisiyle edindiğim bir kitap
-_-hUysUzvetatlikadin Bellabells doğan cüceloğlu nun kitabı daha çok bizden bizim toplumumuza yönelik. İyi hissetmek isimli kitabı da terapist önermişti şuan okuduğum bitsen bende başlamaya düşünüyorum kendi kendine terapi yapıyormuş gibi oluyor insan demişti biri
Bellabells -_-hUysUzvetatlikadin ben boşluk hissi yorumlarını okudum netten.direk bana hitap ediyor sanki.bana daha çok çözümleri gerekiyor aslında.çoook uzun bir yolum var hissediyorum ama bir yerden başlicam artık.
Bellabells SetenayCo bu kitap atalardan aktarım şeklinde travmaların aktarıldığından mı bahsediyordu aklımda öyle kalmış sanki
SetenayCo Bellabells Evet evet. Siz de geçmişim, travmalarım deyince aklıma bu kitap geldi. Gerçekten bazı travmalar bize miras yoluyla kalıyor, biz de kendimizi suçlayıp, sorunu kendimizden tarayıp duruyoruz 😔
balkizlar Beyhan budak senin suçun değil güzel okudum.. keşke terapi alabilseniz… bazen kitaplar ters de tepebilir.. yani sorunu bulup çözüm de bulamayabilirsiniz gibi.. hafif kitaplar okumak iyi bu yüzden
Bellabells balkizlar sorunlar hep yüzeyde canım zaten kendimi aşırı eleştiriyor aşırı suçluyor didik didik ediyorum uzun süredir.neden böyleyim neden bunu hissediyorum. Ben normal değilim. Ben bu dünyaya ait değilim.herkes gibi davranmıyorum. Bayramda kahvaltı masasında ağlama krizlerine girdim.çok yalnızım eşim herşeyimi biliyor ama asla dikkate almıyor.kabullenmiyor problemlerimi. zaten uzun süredir derin bir depresyon yaşıyorum.psikiyatriste gitmek istemedim ailemde yıllardır ilaçlı tedavi alıp iyileşemeyen bireyler var. Ben Üni okudum onlardan uzakta sonra evlendim uzak bir şehre yerleştim. İyiydi idare ediyordum ama ilk çocuğum doğduktan sonra zorlanmaya başladım.derken 2. Çocuk oldu. Artık hayata devam edemiyorum.problem olmayan bir alan yok hayatımda. küçük bir şehirdeyim öyle terapi alacak iyi biri yok. Kitabın yorumlarını biraz okudum.tabi içeriğini tam bilmiyorum kötü mü hissettirir ki
-_-hUysUzvetatlikadin Bellabells seninle başlamadıyı okumadan önce bunu okuyun derim umarım faydalı olur
balkizlar Bellabells yok beyhan budak çok derin değil kötü hissetmezsiniz… genel olarak söyledim online terapi alabilirsiniz… farkında olmanız çok güzel… ama gerçekten depresyondaysanız destek almanız gerekir… ilaç geçici çözüm anlık sakinleştiriyor ama problemin ana kaynağını bulmak gerek