O1Anne öncesinde lazımlık var mıydı evde?
Kızım 18 aylıkken öğrendi en büyük kolaylık aylar öncesinde lazımlık almaktı.
1 yaşında lazımlığı alıp onunla oynamasına tanımasına müsade ettim gidip gelip bakar peçetelik yerine peçete takardı en sevdiği oyuncağını götürüp tuvaletini yaptırırdık. Zamanla kendide oturuyormuş gibi yapıyordu altında bez varken en sonunda kızımın bezi çekiştirmesi çiş kaka diyebilmesi arada çişini bana söylemesi üzerine kızıma annecim attık sen büyüdün ablalar lazımlığa yapar tuvaletini sende öyle yap tamam mı? Şimdi bezlerini toplayıp beze baybay diyelim mi? Demiştim (bu süreçte pepenin “Tuvalete Hay hay beze baybay” şarkısını söyledim )
Kızımda evettt deyince beraber bezlerinin toplayıp o an altındaki bezi de aldım. Kızımla yine pepenin şarkısını açarak beze veda ettik. İlk gün gün içerisinde bende sordum annecim çişin gelirse söyle diye ilk gün 10 kez gittiyse 4 ünü altına yaptı sabir istiyor ve hevesi kırılmamalı altına yapınca suratı düşüyordu olsun annecim birdahakine yaparız afferin benim kızıma diyordum. 2. Gün çişini tamamen lazımlığa yaptı sadece gece altına kaçırdı. 3.gün Gece de tutmaya başladı. 4. Gün beni uyandırıp gece de anne çiş geldi diyordu lazımlığa yapıyorduk beraber 4 günde tuvaleti öğrenmişti ama şunu belirteyim kakasını hep Tuvalete yaptı başından beri biz sadece çiş konusunda sıkıntı yaşadık onu da 4 günde hallettik ve 18.ayında kurtulduk bezden.. şuan 27 aylık.
Bu süreçte ödüllendirmek teşvik edebilir belki