Yeni Türkiyede olan bir kaç sorundan bahsetmek istiyorum. Öncelikle bunlar nesnel gerçekler değil, hepimizin kaçtığı, bir kılıf uydurduğu, İslam’ın kurallarıdır. Dinde zorlama vardır diyerek başlamak istiyorum. Mesela namaz kılmak zorundayız, oruç tutmak (hastalık hariç), tesettür, iyi ahlak, Temizlik bunlar bize farzdır, Farzlar islamda olan zorunluluklardır.
Tesettür konusunun kanayan bir yara olduğunu düşünüyorum, o midi boy etek, küpesi gözüken şal, MAKYAJ, bunlar dinde assssla olmayan, olmaması gereken şeylerdir, İslam dikkat çekmemeyi de emretmistir, o kırmızı rujun İslami zedeliyor kardeşim.
Din anneden babadan öğrenilmez bana göre. İnsan yanilir cunku. Ilmihalden, kitaptan, kurandan öğrenilir. Yoksa annenden gördüğün pantolon tuniği, 30 yastan sonra gelen eşarp güncellemesini, babandan gördüğün sadece cumalar farz saçmalığını, İslam zannedebilirsin.
Toplumların dini vardır bence, çok önemli değil ama toplumsal olarak da dini yansitmamiz gerektiğini düşünüyorum. (Türkiye Müslüman bir toplum değil artik) 6 farklı şehirde yaşadım ve 20 30 yaş arası kadınlarda 10 da 1 tesettür varlığı beni çok üzdü, kardeşler nereye gidiyor bu toplum, nedir bu moda süs merakı, hiç mi demiyorsunuz yarın nasıl hesap vereceğim, diyor ki çalmiyorum, yalan söylemiyorum.. zaten bunları yapman gerekiyor yani fazladan bi iyilik yapmıyorsun, bu namazsız bir seni, tesettürsüz bir seni masum yapmıyor.
Farklı dinlerden insanlarla tanışmayı çok severim, düşüncesi nedir, neye inanıyor, islamin farklı özelliklerini söyleyip o kişileri şaşırtmayı da çok severim, yani bu insanlarla iyi anlaşırım, hidayeti (henüz) bulamamış derim içimden. Ama bizim, kendini Müslüman sanan insanlar kadar tuhafı yok, ne yanlışını kabul eder, ne doğrusuna meyleder, ne öğrenmek ister, yalnızca kavga eder “İslam hoşgörü dini, sen Allah mısın (haşa), bunlar da benim kusurum, sen çok biliyon, tamam sen cennetliksin” tarzında saçma savunmalara girerler. Bunları kimseyi kınamak kırmak için yazmıyorum, herkes kendine baksın bakiniz ramazan gidiyor, bir tövbe edebilirsin, tesettüre girebilirsin, doğrusunu arastirabilirsin, belki de seneye bu zamanlar yoksun.
Allah hepimizi affetsin, hepimize hidayetler nasip etsin.
Seviyeli tartışma, yorum, önerilere açığım, benimle benzer şekilde düşünen insanlarla özellikle konuşmak isterim. ☺️