ettyymom ben kendi tarifimi yazayım deneyin derim. Mayam ekşi değildir ve maya miktarım da 3 litreye bir tas kadar katıyorum. Sütü baya ılık yapıyorum mayayı biraz ılık süt ile çalkalıyorum sonra ılık olan süte ilave ediyorum orda da iyice karıştırıyor üç tane cam kavanoz a döküyorum hepsini yan yana dizip üzerlerine kapak değilde temiz bir bez örtüyorum aralarına da iki kavanoz kaynar su koyuyor ve üstlerini iyice örtüyorum gece uyanırsam üstünü açar sabaha kadar da öyle bekler sonra da dolaba atarım iki üç haftama yeter bazen ve inanın son kaşığa kadar da ekşi olmaz. Annem sütünü sıcak tuttuğu zaman ekşi gelir onu da bilerek yapar gırar( yani ayran aşı) yapmak için