Merhaba güzel anneler 🌸🌸🌸
Bebeğim 14 ay 20 günlük sosyal medyadan sürekli otizm belirtileri,hareketleri ne görsem ister istemez merak edip bakıyordum bi süre sonra arıştırmaya başladım iyice yaptığı her hareketi sorgular oldum resmen hastalandım bazı şeyleri normal demelerine rağmen dayanamadım çocuk doktoru sonrasında çocuk pskiyatriye randevu aldım.. kafama takılanlar bebeğimin seslendiğim zamanlarda dikkatini adına vermemesiydi uğraştığı şeye odaklanmasıydı sadece bikaç defa seslenişte yada farklı seslenişlerde ismine tepki veriyordu bazen kulak kapama bazen etrafında dönme kapıyı açık görse kapama yastıkları koltuktan alıp oyalanıp atma gibi şeyleri vardı uyurken tavana ışığa odaklanıp sürekli ona bakması kelimesi sayısı azlığı anne baba mama suya buv buv işaret parmağını kullanmayı bilmemesi kafamı kurcalıyordu merak edip baktığım her harekette otizm kelimesini görüyordum sadece çocuk doktoru göz teması ve dikkatine bakıp psikiyatriye yönlendirdi ilk sorduğu şey yürüyebiliyormu dedi yüremesinde sıkıntı yok çok şükür hangi kelimeleri biliyor dedi söyledim seni istiyormu annesi olduğunun farkındamı dedi evet dedim uyku,açlık, bişeyler isterse yanıma gelir dedim diğer türlü sürekli hareket halinde akşama kadar dolanır durur dedim yabancılarla iletişimi nasıl dedi kucağına aldı bizimki çekindi kafasını eğdi çevirdi falan biraz konuşmamı istedi ismine seslenince hemen yüzüme baktı gel annecim dedim sevinip ellerini uzattı hemen aldım kucağıma etrafında dönme kulak kapama kapı açma kapama gibi şeyleri sordum bu aylardaki bebekler için çok normal hareketler dedi dikkatlerini çeker yapmak isterler dedi mesela tavanı izleyebilir ışıgı bakbilir sürekli bi yere vurabilir tekrarlayıcı hareketleri normal olduğu aylar dedi dönme olayı hafif baş dönmesi durumunu fiziksel olarak hissettiği için yapmak isteyebilirler dedi kulak kapamanın farklı bi durumuda enfeksiyon kaynaklıda olabilir dedi bu duyuma bile etki edebilir dedi (bebeğimde enfeksiyon sıkıntısını son zamanlarda çok yaşadı bu arada ) bunları duyduktan sonra yeniden doğmuş gibi hissettim aynı zamanda kafama bu kadar takıp kendimi belki bebeğimide aynı şekilde sıktım 😏 benim gibi bişeyler görüp araştırıp can sıkan anneler için yazmak istedim bu kadar takılmak yerine kafaya girdiği gidip danışmak önemliymiş Rabbim hiç bir anneye bu korkuları zorlukları yaşatmasın 🤲