huri123 Normalde uzmanlar bebeğin kilo alımında bir sorun yoksa 40 çıktıktan sonra gece uyanmadigi sürece alıp beslemeyin diyorlar. Bazi bebekler geceleri sürekli uyanıp beslenmek ister o ayrı ama gece boyu uyuyan bebekte nadir de olsa duyuyorum açıkçası. Mecburen uyandikca beslemek en doğrusu ama 6-7 aya kadar. Bu aylarda çünkü ek gıdaya da geçiş olduğu için gece beslemek hem bebeği hem anneyi tüketir. Her ne kadar bazı anneler uykusunda beslese de bebeğini uzmanlar yapmayın diyor. Çünkü hem sabaha iştahı olmuyor bebeğin. Malum gece beslenmiş. Sabaha yeteri kadar acikmamis olarak uyanacak hali ile. İştahlı bebekleri tenzih ederim. Hem de dişleri açısından gece beslenmeleri çürütür dişlerini diye düşünüyorum. Osman gonulal diye bir doktor var. Takip ederim. Bir videosunda böyle demisti. Bizler anneyiz. Tabi ki acıkır mi acaba diyip kiyamiyoruz ama emin olun yanlış yapıyoruz. Çünkü bir zaman sonra geceleri acikmiyorlar. Bizim gibi oluyorlar yani. Biz gece atiyorum tuvalete kalktık. Acikip bir şeyler yer miyiz? Her gece üstelik? Hadi diyelim yedik. Sabaha iştahımiz nasıl olur? Şişkin bir mide çok aç olmayan bir iştah olmaz mı? Bebeklerde bir zaman sonra böyle oluyor. Bir zaman sonra yemesinden ziyade gece boyu kesintisiz uyanmadigi uykulara ihtiyacı oluyor. Bunu da geceleri uyandığı zaman guvenecegi şeyi yani sütü mamayı memeyi keserek ogretebiliyorsunuz ancak. Benim oğlan nasipse birkaç aya 3 yaşına girecek. Kilo alımı kalitesizdi ve bebekliginden itibaren çok erken durduğu için ben mecburen gece de besledim. 14 ay boyunca. Ek gıda, meme, mamaya rağmen kilo almadi. Sürekli geceleri uyanirdi. Saat başı, yarım saatte bir, bazen 10 dakika da bir ve bu durum beni tuketti, yaslandirdi. Bir gün bir karar aldım ve hem memeyi, hem gece beslenmesini pat diye aynı anda aynı gün kestim. Konuştum onunla, anlattım. Birkaç gece çok istedi tabi ama psikolojisini bozmadım. Gece boyu gezdik oda oda ama sonra alışti. Acikmayi öğrendi. Kaliteli yemeye başladı. Uykuları düzene girince daha keyifli uyanıp güne başladı. Normalde hep huysuz ve yorgun uyanirdi. Doğru düzgün bir şey yediremezdim. Hep savaş vererek olurdu. Çok şükür düzeldi beslenmesini düzene sokunca ki en çok bana yaradı bu durum. Rahatladım açıkçası. Çocuğunuz yiyen ve uyuyan bir cocuksa hayat çok kolay oluyor. Yaramazlık, haylazlik yorgunluk olmuyor inanın bana. Sevgiler🌹