tugbaipekkk
tugbaipekkk ah sizi o kadar iyi anlıyorum kii. Biz de öyleydik çok uzak bi zaman değil şuan 3 ay 22 günlük daha yakında biraz biraz toparladı. Öncelikle ne kadar gazlı da olsa ne kadar ağlasa da kolik diyemiyoruz. Hiç unutmuyorum bir kere 11 saat boyunca 5 dk olsun gözünü kapatmadı ağladı durdu ama doktor normal demişti. Başlarda gazı vs yoktu ama yine de çok ağlayan bir bebekti uyumayan zor bi bebek. Bunu anladığım için ve çevremde gaz damlası kullanan pek çok kişi hemen hemen hepsini denediği için doktor da önermeyince gaz damlası hiç kullanmadım. Ama siz doktorunuza danışarak ağlama nöbetlerini video çekip mesela gösterin kolik evet gaz ağlaması derse gaz damlası kullanabilirsiniz tabi ki önerirse. Ama maalesef her bebek kolikliğinden ağlamıyor. Onun dışında bol masaj, kalça çıkığı olduğu için rahatça yapamadım o masajları ama deneyebilirsiniz. Duştan önce bazen sonra zeytinyağı ile bolca masaj yapıyordum karnına ayaklarına. Kiraz çekirdekli kemer patik ısıtıyordum sürekli onu koyuyordum karnına. Ama benim çocuğum öyle çok aman aman gazlı değildi onun yapısı böyle biraz da hala uykuya direnir gazları rahatladığı halde uykusu gelince aynı o zamanlardaki gibi ağlar. Ama ben çareyi pilates topunda bulmuştum. Onu kucağıma alıp zıplıyordum yavaş yavaş gazı aşırı rahatlatan bir yöntem. Ama onsuz uyumaz oldu hala topta uyutuyorum belim kollarım kopuyor bu riski alır mısınız bilemem şimdi topu unutturmaya çalışıyorum. Bana da çok dediler kırkı çıksın 3 aylık olsun vs vs diye. Asla aksine düzelme yerine kötüye gidiyordu. Kaç geceyi sabaha öyle bağladım bilmiyorum ve tektim yardımcı kimse yoktu. Eşimde dahi sakinleşmez sadece bende durur. Cinnet geçirdim o ruh halini gördüm gözümün hiçbir şey görmediği zamanlar oldu çünkü yorgunluk bitmeyen uykusuzluk sürekli çocuk ağlaması rahatlatamamak kendini suçlamak vs vs… Tamamen bitiyor diyemem ama zamanla düzeliyor yerini başka dertlere bırakıp🤦🏻♀️ bana hiç geçmeyecek gibi gelirdi ama kendini toparladıkça çocuk azalıyor ağlamaları, uyku saatleri geriye çekiliyor. Biz çocuk 4-5te uyusa çok şükür gece uyudu diyorduk düşünün. Sadece arabada uyurdu geceleri çıkar gezdirirdik eve gelince tık uyanırdı. Sonra arabada da uyumamaya başladı. Ama zamanla geri çekti saati önce 3.30u geçirmez oldu o ayarda gitti zamanla en geç 2 oldu gibi gibi. Hala topsuz uyutamam erken uyutamam uykuya dalamaz uykusu gelince o zamanlardaki gibi nefessiz kalana kadar ağlar ama dediğim gibi azalarak gidiyor bazı şeyler. Ve açık hava kesinlikle. Maalesef kış bebeği olunca onun dezavantajı vardı. Şimdi burada havalar aşırı güzel 3-4 gündür alıp alıp çıkıyorum. Karnı tok sltı temiz baktım ağlıyor mu hop dışarı hem hava alıyor hem uykusu gelip uyuyor mayışıyor. Açık hava aşırı iyi geliyor çocuğa. Evde beklesem ağlayıp duracak dışarda biraz dolaşıyorum sakinleşiyor. Tamamen geçiyor diyemem hala çok ağlıyor hala sıkıntıları olan bir bebek ama çok şükür geceleri uyuyor. Bilirim gündüz uyumaması da zor mesela hiçbir iş yapamıyorsun herşey öylece kalıyor ama bir şekilde dayanılıyor. Gece uykusuzluğı anneyi de çok etkiliyor. Dayanılmıyor 1-2 gece değil ki dayanasın. Dinlenemeyince süt de ona göre oluyor maalesef. Çok uzun yazmışım ama sürekli buradaydım ben de benimle aynı şeyleri yaşayanlar var mı geçiyor mu sorun bende mi vs vs diye😇 Zamanla düzelecek annesi, zor bir bebek olarak başlıyorlar ve zorlukları devam ediyor etmiyor değil ama boyut atlıyor şuan mesela uykuya direnmesi ve meme reddi vs var. Gerçekten çok zor bir bebek tamamen gazdandı kolikti diyemeyeceğim. İnşallah kısa zamanda toparlar🌸