Selam anneler. Basliktada yazdığım gibi soy aslında anneden yani kadından devam eder. Nasıl mı? Hemen anlatayım. Hepimizin çocuklarımıza birebir hiç babanın genleriyle etkilesime girmeden aktardigimiz bir dna var adı mitokondriyal dna. Biz de annemizden ona da annesinden aktarıldı. Yani binlerce yıl önceki büyük büyük anneanelerimzden bize miras kalan bir mühür bir imza gibi. Inoerce yil boyunca hic degismedi hic baska genlerle etkilesime girmedi.Çocuğunuzun bu dnasi dayı ve teyzeleriyle, teyze çocuklarıyla aynıdır ama babası ile farklıdır. Yani eşinizin kendi çocuğu ile bu geni uyusmazken kız kardeşinin çocuklarıyla uyusur. Eski kafa erkekler soyumuzun devamı için erkek cocuk diye saçmalar ya işte erkeklerin bu şekilde etkilesime girmeden annenin genleri ile birlesip baskalasmadan surdurebilecegi cocuklsrina aktarabilecegi bi geni bir dnasi yok. Sahip oldukları mitokondriyal dnayi devam ettirebilmek için bile kız kardeşlerine kız kardeşlerinin de kızlarına olmasına muhtaçlar. Ama bu dna yi soy olarak kabul edersek kadinlar kız çocuğum olmazsa soyumu devam ettiremem diye yakinabilir😂