Saricizgilibeyazev Günlük süt kullanıyorsanız içindeki yağ miktarına müdehale edildiği için taş gibi yoğurt çıkması biraz zor olur. İmkanınız varsa güvenilir temiz bir yerden açık süt alın kaynama noktasına geldiğinde altını kısıp 10 dk kadar iyice kaynatın ve kenara alın ben litre başına bir tepeleme tatlı kaşığı maya kullanıyorum mayanızıda çıkarın kenarda oda sıcaklığına gelsin. Sütünüz 46-48dereceye geldiğinde (serçe parmağı 7sn içinde tutabilmek hafif ısırır gibi yakacak ayarda olmalı) kenardaki mayanızı çırpın iyice karışsın sütünüzden bi kaç kaşık ekleyip kıvamını açın. Ve yoğurda dökün bu sırada fırınınızı 15-20dk 50derecede ısıtmış olun ve hiç sarmadan ağzı açık fırına kaldırın. Fırını mümkünse açmayın. 5,5-6saat sonunda çıkarıp dolaba koyun. Eğer eviniz soğuksa fırınınız hızlı ısı kaybetmesin diye bir iki kez birer dk açıp kapatabilirsiniz içindeyken ilk saatlerde.