monaroza88 Benimki biraz sulu ve ekşimtrak oluyo bebeğim sevmiyo öyle. Açık sütü kaynatarak yapıyorum. Kaynatma, mayalama, ölçü, sıcaklık vs genel olarak yöntemlerinizi anlatırsanız sevinirim.
ZeydsMom monaroza88 maya eksiyse ,fazla sicak ortamda mayalanirsa,uzun sure mayalanirsa eksi olur. Ama ekstra benim babaannem icine bi kup seker eritirdi tatli olmasi icin, biraz da tuz sert olmasi icin. Ben de hep oyle yaparim ama ondan mi tutar yoksa zaten tutacagimi var bilmiyorum 😄
tanta monaroza88 ekşi olmasını sağlayan 2 etken olur biri süt sıcakken mayalamak biride uzun süre mayalanmaya bırakmak
ttrck monaroza88 süt sıcaklığı 43 derece iken mayalayıp 70 derece sıcaklıkta ısıtılmış sonra kapatılmış fırında 4 saat ağzı açık bırakmanı öneririm
HeeSenCokBiliyon monaroza88 sütünüze kaynama sırasında 1 küp şeker atın ve bi çimcik tuz. Ben 3-5 litre sütü böyle yapıyorum. Mayasına da sütten ekleyip mayalıyorum. Mayaladıktam sonra üstünü temiz bezle örtüp sarıyorum sadece 4 saat mayalandırıp dolaba kaldırıyorum. Hem katı hem tatlı oluyor yoğurdum çok güzel oluyor
monaroza88 ttrck fırını kapatıp hemen mi koymalıyım içine , yoksa fırın sıcaklığı biraz düşmeli mi ve ne kadar süre ısınmalı fırın
annesinintatlisi monaroza88 yazın 3-4 saat kışın 5-6 saat yeterli oluyor sanırım Kayınvalidem mayalandiktan sonra da üstünü açıp bir süre de öyle bekletiyor iyice soğuduktan sonra dolaba kaldırıyor sanırım sulanmasın diye. Bir de yoğurdu önceki yoğurdun kaymagiyla mayalayabilirsiniz öyle çok güzel oluyor fazla maya koymayın bir litreye bir tatlı kaşığı kadar yeter sanırım
ttrck monaroza88 hemen koyabilirsin kendiliğinden ısı kalıyor biraz içinde gayet güzel taş gibi tutuyor
ttrck monaroza88 70 olsun yani fırının ışığı sönsün sonra kapatabilirsin fırının ısısını 4 saat yetiyor
Duyulurum monaroza88 4 saat sonra dolaba kaldırıyorum hiç ekşimiyor. Bir de mayalarken fazla yoğurda gerek yok. Fazla maya da ekşi yapar
prensannesiiiii222_ monaroza88 2 kilo süte 2 tatlı kaşığı yoğurt koyuyorum üzerine de bir buçuk çay kaşığı şeker karıştırıyorum öyle mayalıyorum çok güzel tatlı oluyor asla ekşi olmuyor ılık olacak yoğurt öyle mayalıyorum
Aaayyssee monaroza88 öncelikle mayanız normal tatlı bi yoğurtla olmalı ekşi yoğurtla mayalarsaniz otomatik ekşi olur,ekşi olmaması için altı saatten fazla dışarıda bekletmeyin altı saat tam ideal oluyor dolaba koyduktan sonra da bir gün yoğurdu kırmadan dolapta bekletin ki sulu olmasın,birde mayayı çok koyarsanızda ekşi olur ben beş kilo süte bir tatlı kaşığı maya koyarım her zman taş gibi ve tatlı olur
Aaayyssee ygtzynp ay çok fazla 😂 insan az koyunca sanki yoğurt tutmaz gibi sanıyor ama öyle olmuyor iki yıldır beş litreye bir tatlı kaşığı koyarım harika olur