Nurci Herkese merhaba oğlum 34+5 olarak doğdu şu anda yedi ay 16 günlük sadece üç gün yoğun bakımda kaldı nefesle ilgili sıkıntısı vardı o nedenle benim sormak istediğim şu ne doğum yaptığım hastanede ne de kendi çocuk doktorumuz aylık olarak nörolojiye götürmem gerektiğini söylemediler buradaki yorumlara baktığımda gördüm Belirli bir süre aylık olarak nöroloji tarafından kontrol altında olması gerekiyormuş prematüre bebeklerin ben de ayın 17’sine randevu aldım ama acaba çok mu geç kaldım neler yapılıyor bir nörolojik muayenede oğlum kendi etrafında dönüyor sağa sola da dönebiliyor desteksiz 5 dakika falan oturuyor ama daha sonra yan tarafına düşüyor ayaklarının üzerine basmıyor ayaklarını geri topluyor bir de emeklemek adına hiçbir şey yok acaba prematüre doğduğu için mi böyle yoksa nörolojik bir rahatsızlığın mı var bilmiyorum daha önce götürenler yardımcı olabilirler mi muayene nasıl ilerliyor hangi testler yapılıyor ve bebeği bu şekilde olan var mı
yagmurkokusu_ Nurci göz doktoru , nöroloji , fizik tedavi , çpcuk doktoru , kardiyoloji bölümüne gittik hepsini yenidoğan izlenim istemişti üniversite hastanesinde hepsini hallettik ekstra dışarıda göz hastanesinde rop muayeneleri yapılıyordu. 31 haftalık doğdu.
aslhnkrts Nurci 1 ay sonra götürdük biz nöroloji ye ayrıca rop muayenesi de yapıldı 3 kez kardiyolojiye gittik bize fizik tedavi için gerek yol demişlerdi kızım 34. Haftada doğmuştu Çocuğun reflekslerine verdiği tepkilere bakıyo gerekirse eeg istiyo nöroloji dru biz nörolojiye 3 ay arayla götürdük şuan 1 yaşında tekrar götürcez
hemshireanne Nurci benim oglum 34cu haftada dogdu evet biz nerolojiye goturduk bissuru sey yazdi doktor ilaclar fln ben yapmak istemedim baska doktorla iletisime gectim oda bebegime bakip hisbisey yapmaniza gerek yok herseyi zamaninda kendisi yapacaktir dedi. Benim oglumda ayaklarini hic yere basmiyordum bir ay oldu memlekete geldik burada kayinvalidem ogretdi. Egzersizler yapilabilir fizioterapi yapilabilir bana gore. Ben fizioterapiye goturmek istiyorum oda endiselendigimden diyil faydasi var zarari yoktur sonucta
Nurci aslhnkrts bizde aylık normal kontrolüne gittik herşeyi normal dedi doktorumuz normalde gerek yok nörolojiye demişti
hemshireanne Nurci 6.5 aylik. Nasil anlatsam bilemiyorum. Koltukta oturun bebeginizide kucaginizda yan sekilte oturtun. Ayaklari koltuga gelecek sekilde. Iki taraftan belinden tutarak kaldirin ayaklari ustune. Kaldirin indirin kaldirin indirin bi kac defa. Bunu yaparken biseyde soylemeniz iyi olur bebek anliyor ozaman. Biz hai soyluyoruz😂 simdi oturtup hai degince kendisi kalkiyor ayaklari ustune😍😍
hemshireanne Nurci bu arada beyine ultrason yapilinca suyun fazla oldugunu soylemislerdi norolog ona da ilaclar yazmisti ama diger doktor kendiliginden gececek demisti gecti. Suan sizde muhtemelen yoktur oyle bisey
surprizbebe Nurci yoğun bakımda beyin ultrason yapmışlardı zaten. Çıkarken elimize dosya verdiler orda ilk aydan itibaren götürmemiz gereken doktorlar yazıyordu. Rop muayenesi nöroloji kardiyoloji ve gelişimsel pediatri.
Nurci surprizbebe bize hiç böyle birşey demediler acaba kilosu falan iyiydi ondan mı gerek görmediler anlamadım ki gelişim olarak önde gidiyordu
surprizbebe Nurci bilmem ki. Bizim de bir sorun olduğundan değil ama prematüre süreci olarak önerdiler. Tedbir olarak. 2260 doğdu kızım kilo olarak
cikolataliekmek Nurci oğlum da 35+4 günlük doğdu, su anda 11 buçuk aylık. yoğun bakımda kalmadı ama yine de rop muayenesi ne olur ne olmaz denilerek yapıldı. Nöroloji kardiyoloji vs. Hiçbir yere göndermedi doktorumuz. İlk 6 a her ay şimdi ise 2 ayda bir kontrole çağırıyor. Sadece geçen ay baş ölçüsü üst sınırda çıktığı için bizi nörolojiye gonderdi onun dışında doğumdan beri başka bir bölüme ihtiyaç duymadı
cikolataliekmek Nurci çok şükür hiçbir sıkıntı yaşamadık, kronolojik ayından bile önce yaptığı oldu bazı şeyleri
Cilekbiskuvi Nurci Ben bir süre götürdüm 9. Aya yakın normal çocuk doktorumuza sorduğumda goturmenize gerek yok bence çocuklarda hicbisey yok demişti o zamandan beri goturmuyorum.6. ayda denver testi yapılmıştı.
Cilekbiskuvi Nurci 33+6 şuan 20 aylıklar şükür bı skntilari yok. Ama yine de hiç götürmediuseniz bı götürün kafa ultrasonu çekildi. Kafa bölgesine biseyler takip uyku halinde baktılar.6. ayda da denver testi yaptırdım sonraki süreçte çocuk doktorum gerek yok deyince götürmedm bende araştırma hastaneleri hep çağiriyor zaten bı sknti görmüyorum şuan goturmenize gerek yok demişti.