Bu batıl inançların hepsinin bir nedeni var aslında. Gebelikte inanılmaz yüksek hormon salgılıyoruz ve doğumda bunlar çakılıyor. Bu inanılmaz hormon değişimi insanı etkileyebiliyor. Lohusa depresyonu %80 lere varan oranda görülüyor. Lohusa psikozu %5lerde ama çok ciddi bir hastalık. Psikozdaki insanla gerçekle olmayanı ayırt edemez. Bebeğini öldüren, hayal gören vs insanlar lohusa psikozundaki insanlar. Tabi eskiden tıp böyle gelişmiş değil. İnsanlar al karısı geldi !diye uydurmuş. E kim psikoza girecek belli değil o yüzden lohusa 40 gün bebekle yalnız bırakılmaz öldürmesin diye.
Ben de lohusayım şimdi ve eşimi uyardım olabileceklere karşı :) gözünü dört aç biraz saçmalarsan hemen psikiyatriye götür, bebeği korumaya al diye. Çok şükür olmadı bir şey :) ilk kızımda depresyona girmiştim ama.