Mihracs ya farklı açı derken. İki tane çok dikkatimi çeken örnek vereyim. İkiz oğullarım var ve gelişimleri her zaman birlikte oldu o yüzden onunla kıyaslayarak söylicem. İlk örneğim, bir kağıda çizgiler çizmiştim, makas kullanmayı öğrenmeleri için o çizgileri kesmelerini istedim. Normali nedir, çizgileri keseriz değil mi? Tanısız oğlum çizgileri takip ederek kesiyordu, tanılı oğlum ise o çizgiyi kesip çıkarıyordu, incecik bir şerit halinde çizgiyi getirip elime veriyordu. Farklılık buydu işte. İkinci örneğim de, parka gittik ve tırmanma halatları olan büyük bir kaydırak vardı. Halatları görmüşsünüzdür dikey yatay halatlar vardır, onları bağlayan plastik bağlantılar vardır, çocuklar oradan kolaylıkla tırmanır. Tanısız oğlum gayet normal halatlara basarak tırmanıyorken tanılı oğlum halatların o plastik bağlantılarına basarak tırmanıyordu. Her iki örnekte de bir yanlış, bir zarar yok. Yanlış yapıyorsun bile diyemem yani çocuğa. Bu örnekleri görünce otizmin farkını anladım. Tamamen farklı açıdan yaklaşıyorlar ama bu onların yanlış veya hasta oldukları anlamına gelmiyor kesinlikle