Said71 yani ben kendi deneyimimi aktarayım. Kızım 3 yaş 3 aylık şuanda. Kasımda 3 yaşını doldurdu. Normalde eylülde ameliyatım vardı ağustosta başlayayım diye düşündüm o esnada da çalışıyordum(home office). Bezi çıkarttım. Sonrasında gün içerisinde sürekli altına kaçırdı. Annem bakıyordu o esnada bende çalıştığım için sürekli peşinde olamadım. Sonra akşama doğru kakasını yapmak için hep köşe bucak kaçtı odalara vs gizli yer aramak için yakalayıp tuvalete götürdüğümde ağlamaya başladı. Sanırım psikolojisini bozduğumu düşünüp bez bağladım en azından kakasını yapsın diye 1-2 ay daha bekleme kararı aldım. Sonrasında 1 ay önce yani 3 yaş 2 aylıkken dedim deniz bu sefer başaracaksın artık başarman lazım😂😂 ben buna alışsın diye küçük klozet almıştım onunla oyun da oynuyorduk bebeğini vs işetiyorduk. Her neyse ben bu klozeti oturma odasına koydum. Banyoya koymadım ki banyo soğuk oluyor havlupanı açsam bile havalandırma olduğu için maalesef soğuk oluyor riske atmak istemedim üşütür vs diye klozetini oturma odasına koydum bezi tamamen çıkarttım. İlk gün yarım saatte bir klozete oturttum. Bazen kaçırdı bazen klozete işedi ama genel olarak kaçırdı diyebilirim. 2. Gün saat başı klozete oturttum yine kaçırmalar oldu ancak sanki ilk güne göre daha iyiydi ve biraz daha tutabiliyordu sanki. 3. Gün arayı biraz daha açıp su çorba vs içimine göre diyelim su içti yarım saat sonra klozete oturttum. 3 günden sonra çişi geldiğinde bacaklarını birbirine sürterek kıvranıyor gibiydi bunu gördüğüm gibi hemen oturttum. Yani burada tutmayı öğretmeye başlamasının sinyallerini aldım. 1 hafta bu şekilde doldu. Kakada sorun yaşamadık. Normalde günde 1-2 kez kaka yaptığı için çok tutamıyor kakasını ancak 2 kez donuna yaptı kakasını bu süreçte yalan olmasın. Kakası geldiğinde klozetini oturma odasının gizli bir köşesine aldık biz snaa bakmıyoruz kakanı yapabilirsin dedik yaptıktan sonra kakasını banyodaki büyük klozete döktük ve kakaya bay bay dedik. İlk 10 gün çişini ya da kakasını kendi söylemedi. 10 günden sonra söylemeye başladı. Başlayalı 1 ay oldu belki de geçti şu an kendi gidiyor klozetine kendi siliyor kendini(kaka hariç). Gece kısmına gelirsek de ilk gece tabii ki bez takmadım buradaki önerilere uyarak ve sabaha kadar sürekli işedi uyandı hep ıslak olduk. Sonra çevremdeki 2-3 çocuklu olan kişilere danıştım. En azından gündüz tutmayı öğrenene kadar gece uyuduğunda gizli gizli bezledim sabah o uyanmadan ona çaktırmadan hemen bezi çıkarttım. 4-5 gün sonra sabah bezini aldığımda bez kupkuruydu. Sonra gece bezlenmesini de kaldırdım tamamen bıraktık geceyi de. Alıştırma kilotu felan deneme o da sızdırıyor bu arada. Ha gece bezlersin bezlemezsin bilemem herkesin kendi deneyimi tabii ki ben bu şekilde ilerledim. Şuanda da mesela 9 gibi uyuyor. Uyumadan yapıyor çişini bende gece 12-1 arası kaldırıp yatak odasına götürdüğüm tuvaletine yaptırıyorum uyuyor hemen sonrasında yine. Klozet odada duruyor sabah uyandığı gibi hemen yapıyor çişini. Ben kış aylarında daha çok evde durduğumuz ve çok da su içmediği için ve artık evlerde doğalgazlı olduğu için üşüteceğini zannetmiyorum. Doğalgazım bu dönemde hep yüksekten yandı üşütmesin vs diye. Benim deneyimlerim bu şekilde çok uzun oldu okursun inş😂😂😂😂😂