benaslindayohum_ Bizde böyle bir durum olmadı maşallah çok aktif konuşuyor ama doğduğundan beri herseyi ona anlatıyorum konuşuyorum mesela ben çok aktif kitap okumadım ama onu kucağıma alıp o yokken olan hayatımızı veya haftasonu gideceğimiz gezmeyi böyle heyecanlanarak farklı tepkiler mimiklerle anlatıyordum tekerleme ve şarkı çok söylüyordum onunla konuşurken hiç bebek sesi çıkararak konuşmadım mesela kendi sesimle büyük insana anlatır gibi anlattım dışarıya çıkınca agaci,otobüsü,arabayı herseyi anlattım otobüs şuradan geliyor şuraya yolcu götürüyor, bak şu evimize yakın olan markete gidelimmi,marketin önünde kedi var galiba acıkmış,amca alışveriş yapmış eve gidiyor,abi ekmek almış,kuşlara yem getirseydik keşke gibi gibi herseyi bu şekilde konuştum sizde bunları deneyebilirsiniz