nebsc yoğun stres etkiliyor gerçekten. Benim de psikolojim kaldırmadı. Zaten sütüm de hep azdı yine de emzirdim. 4.ay atağında meme reddi oldu zar zor geri döndürdüm. Ana sütüm az olduğu için mama desteğine de başlamıştım doktor demişti. 7.aya kadar da meme+mama şeklinde gittik. önce emzirdim sonra mama verdim hep ama yine de artık mümkün değil meme istemedi. Sütüm de çok azalmıştı hiç doymuyodu. Psikolojik olarak çok çok kötü durumdaydım,emzirmekten de nefret etmiştim bıkmış usanmistim. Bitkin,uykusuz,psikoloji yok ağzıma iki lokma bile koyamiyodum. Sonrası zaten hep mama +ek gıda şeklinde gitmeye başladık. 8 aylık şu an. Artık emzirmiyorum. Biraz daha rahatım. Vicdan falan yapmıyorum artık aman emziremedim daha fazna diyem kimsenin ne dediği de umrumda degil. Emiyo mu diye soranlara da hiç açıklama yapmadan dümdüz hayır mama içiyor diyip geçiyorum. Öyle diyince zaten seslerini kesiyolar. Psikolojim daha önemliydi çünkü ben iyi olmadım mi bebeğe de faydalı olamiyodum. Yani illa emziricem diye diretmenin bi manası kalmiyo bi noktadan sonra. Elinizden geleni yapın tabi ben öyle yaptım meme reddini de 4.ayda aşıp devam ettim ama sonra zaten azaldı, bebek de istemedi. Kendinize ,ruh sağlığınıza iyi bakın. Vicdan yapmayın. Soranlara da uzun uzadıya hiç açıklama yapmayın. Kısa cevap verip geçin. Kimseye hesap verme , açıklama yapma zorunluluğunuz yok çünkü bebeğinizin desteği bile olsa yine de tüm yükü sizde. Bu psikolojiye dayanan olabildiği gibi,benim gibi kaldıramayan da var. Çok normal yani. Sağlıkla büyütün bebişinizi.Sevgiler..