tgccgrr hanimefendi ne kadar ünlü doktora giderseniz gidin tıptaki kural hiç bir zaman şaşmaz . Üç aşağı beş yukarı doktorlar ve biz hemşireler dahil sağlık ocağına izleme gelen çocuklara her zamn bu şekilde söyleriz. Genel tabirle doktorunuz doğum kilosunun iki katı demiş. Daha detaylı olarak yıllardır ilk 4 ay her ay bir kilo sonraki süreçte 4-6 ay arası 500 gram alması gerekiyor. Çocuk bir yaşına gelince zaten kilosu 10-12 arasında olacak ve çocuk imekleme yürüme evresinde diş çıkarma evresinde kilo kaybedecek . Bir yaşına doğru kilo kaybedeceği için en azından baştaki kilosu geriden gelmesinki bir yaşında birde kilo kaybetmiş semptomlarıyla uğraşmayın diye doktorlar kiloya önem veriyor . İster mama versin ister vermesin. Tabiki kendi bileceği iş . Öncelik olarak anne sütünün kaliteli şekilde çocuğa ulaşması . Tabiki çocuk 8,9 kiloylada bir yaşını tamamlar. Ama bir ve iki yaş arası çok fazla enerji harcadığı için çocuklar kilo alamaz. Bir yaşına nasıl girdiyse ya zayıflar yada o şekilde devam ederler kilo alımı durur. Ona göre post sahibide önlemini alsın. Sonra bir yaşında çocuğum çok zayıf diye gelen geçen post açıyır. Onlardan biride olmasın diye uyarmıştım başta.