Anne, baba ,dede, amma (amca), hala, tese (teyze), abi
Mama,meme, uy (su), nema (namaz), Allah
Bamba (kaplumbağa), hayvan seslerini ismi gibi söylüyor (vak vak diyor ördek yerine, ssss diyor yılan yerine) , inek, arı, ayı, pot (ahtapot), babık (balık), tavan (tavşan)
Düttü (düştü), Gel, git, dön (dönmek fiili), oku, ört
İn,çık
Uyku-dandini
Al, ver, Aç,tok,doydum, uyuyor, ağlıyor, bağırıyyy (bağırıyor), gitti, bitti, doydu
Kapı, anah (anahtar)
Popo, kuki, ek, abak (ayak aynı zamanda ayakkabı için de bunu kullanıyor), ağız, burun, kulak, kol, kuyruk
Kipat (kitap), dımba (kalem), hamur, kum, boya, tik tak (saat)
Dan(salıncak), pak (park)
Doma (domates), pato (patates), muz, elma, manda (mandalina), kola, ayran, yoğurt, gılı gılı (çikolata), dimba (peynir), zeyyin, et, koffe (köfte), gıt gıt (yumurta ve tavuk için), seke (şeker), tuz, biber, nane, yağ, havuç, kabu (karpuz), nene( sakız), cippp (cips)
Tabak, bardaa (bardak), bibet (pipet),
Mac, goo (gol), bam (top), oyun, dannnns
Karanlık, aydınlık, iyi ge (iyi geceler), uyku
Aydın (il olan babasının memleketi)
Bim, ok (şok), a101, ev
Benim ve babasının adını tam olmasa da
Bana, benim, boncuk, kara, pembe, mor, mami (mavi)
Oda, babon (balkon), çiçek, yapa (yatak)
Kızlar bu tarz kelimeleri var belki daha aklıma gelmeyenler de vardır. Ama gel gelelim ki cümle sayımız az. Anne aç, meme aç, anne git, baba gel, kapı git gibi. Dil bağı var kızımın. Kelime olarak yeterli biliyorum ama bu birleştirememe olayı beni çok geriyor e tabi bir de eksik kullandığı kelimeler örnekleri vermek adına yazdım böyle uzun uzun. Mesela komşu komşu tekerlemesini biliyor ama soruyorum işte ne getirdi inci boncuk demiyor boncuk diyor. İnek nerde diyorum dağa kaçtı demiyor dağda diyor. Böyle olup sonrasında açılan arkadaşların çocukları ne kadar zamanda açıldı acaba? Özel eğitim öğretmeniyim ve her aşama sancılı geçti yani yaptı mı yapacak mı geç mi kaldı gibi. Zaten bu kelimeleri tek tek yazmamdan da ne kadar takıntılı olduğumu anlıyorsunuzdur. Çocuğuma da üzülüyorum ama elimde değil. Kaç senedir bu meslekteyim neler gördüm yıprandım. Bir de bunun üzerine geçenlerde teyzemdeyken gecikti konuşması deyince.. İnanın başka biri böyle bir olay anlatsa ağzı olan konuşur üzülme derim ama işte kendimi tanıyamıyorum ben de inanın. Yardımcı olabilecek biri varsa çok sevinirim.