melenbeg ben doğduğundan beri 20.30-21 arası karanlık loş odaya alıp gece uykusuna yatırıyordum kızımı. Uyandığında kısık sakın sesle konuşup ışıklı ortama girmiyordum gece olduğunu uyuması gerektiğini idrak edebilsin diye. Belki saatlerce karanlıkta oturup onu bekledim geri uyusun diye ama ışığı açmadım. O zamanlar destekli uyutuyordum tabi sallayarak, emzirerek, pışpışlayarak vs. Desteğimiz onun ruh haline göre şekillendi hep. Sonra desteği de bıraktı zaten bir yerden sonra. Zamanla bu oturdu ve oda alıştı. Şuan 4 yaşında 21.30-22.00 arası uykuya geçiyor hâlâ. Hem onun sağlığı için önemli hem de şöyle düşünüyorum anne baba olarak değil eş olarak vakit geçirebilmek gerekiyor bence. Ben geç uyutsam bizim uykumuzda gelecek filmler yarıda kalacak, çay kahve yarım kalacak ya da aceleyle içilecek, sohbet muhabbet tabiki edilir ama yalnızken daha kaliteli olabiliyor. Bir süre uğraşırsınız ama emin olun baştan alistirmazsanız ilerde de devam eder çocukların rutinleri.