Her şeyin ölçülü olması önemli arkadaşlar. Yaşamak için yemekten bile önce gelen sudur değil mi? Onu bile fazla içince vücutta zehirlenme yaşarız. Hayatta her şey böyledir. Bir şeyin fazlası her zaman zarardır. Konu bu olduğu için söylüyorum, ekranın da fazlası doğal olarak zararlıdır.
Ekranı ilk birkaç sene göstermeyip de birden gösterirsek ne olur diye endişelenmek bana mantıksız geliyor, bir anda gösterip ne yapmayı planlıyorsunuz mesela? Tüm gün başında oturtmayı mı? Hayır değil mi? Biraz biraz izleyecek zaten, yersiz bir endişe sizinki. Merak etmeyin bir anda tv görmek çocuğu travmatize etmez.
Çocuğunun güzel şeyler öğrendiğini iddia eden anneler de var, evet zaten doğru bir şekilde kullanılırsa internet, televizyon dehşet bir bilgi kaynağıdır. Doğru kullanmak sizin elinizde, çocuğun değil. Sizin adınıza sevindim. Çocuğunuzda negatif bir etki yaratmıyorsa da ne mutlu gerçekten.
Ben de sıfır ekran büyüten birisi değilim, hiçbir zaman da öyle olmadım, yine de gerçekçi yaklaşmak gerektiğine inanıyorum. Çocuğuma ekran tesir etmiyor diye düşünebilirsiniz, çok sosyal alıcı ve verici bir çocuk diyebilirsiniz. Zaten çocuğa olan tesirini anca dehb, otizm gibi bir durum varsa şuan gözlemleyebilirsiniz ki. Onun haricinde sabahtan akşama kadar izletmiyorsanız çocuğun üstündeki uzun vadede tesirini gözlemleyemezsiniz.
İşte bu aşamada kendinize dönmeniz lazım, çevrenize bakın. Şahsen ben tam bir ekran bağımlısı bir kadınım. Yaşım 30, ben hatırlıyorum bizim evimizde her daim tv olmuştur, 6-7 yaşlarındayken number 1 kanalında Tatu’nun not gonna get us klibini izlediğimi dahi hatırlıyorum. Haftasonları nickelodeon kanalından Süngerbob izlediğimi hatırlıyorum, discovery channel’da brainiac programını izlediğimi hatırlıyorum. Dönüp de bendeki tesiri şu oldu diye rahatlıkla söyleyebilirim; ömür boyu süren bir dikkat eksikliği. Hiçbir zaman derslere çalışamayan, odaklanamayan, her daim ortalama bir öğrenci. Başladığı işlerin devamını getiremeyen bir birey. Yapamadığım veya beceremediğim için değil, dikkat sürem kısaldıkça kısaldı. Benim abim de benim gibi, babam da benim gibi. Hepimiz ekranla hemhal olmuş insanlarız küçük yaştan itibaren.
Demem o ki siz şuan tesirini görmezsiniz ama çocuklarınız bununla ömür boyu mücadele edecektir. Bunları dedim ama benimkiler de mücadele edecekler, yine de napalım ara sıra nefes almak gerekiyor değil mi 😁