Çocuğun sürekli hasta olup olmaması tamamen bağışıklığı ile alakalıdır. Bu durum anne sütüne, aşıya ve diğer herhangi bir etmene doğrudan bağlı değildir. Yeğenim 4, kızım 2.5 yaşına kadar anne sütü içti. Yeğenimin bağışıklığının demir gibi olması gerekirken 12 yaşında kuş kanat çırpsa hastanelik olur, kızım şu an 5 yaşında maşallah diyeyim. Demek ki bu durum çocuğun kendi bağışıklığı ile alakalı. Diğer etmenler sadece dolaylı yoldan etkiliyor.
Ayrıca bir çok neslin salgınlardan kurtulmasını sağlayan aşılardı.
En basit örnek en yeni aşı olan koronavirüs aşısını vurdurmuş olan eşimin kuzeni, eşim korona olmuşken aynı bardaktan su içmesine rağmen korona olmadı. Ben korkudan evi terketmiştim.
Başka bir örnekte şu sınıfımızda, yakın çevremizde bir çok salgın söz konusu iken aşımı yaptıran annem sayesinde kabakulak, su çiçeği, kızamık gibi hiç bir çocukluk çağı hastalığını geçirmedim.
Lütfen çevrenizde mülteci olan komşularınız varsa çocuklarının kollarına bir bakın bir bölümü aşı izleri taşırken bir bölümü aşıdan bir haber. Ve ne hikmetse aşısız olanlar yüzünden bir çok salgın tekrar gündeme geliyor.
Demek ki neymiş birinin hatası herkesi etkileyebilirmiş.
Ha ülkemizde zorlamıyorlar ki bana kalsa keşke zorunlu olsa, herkes özgür bu konuda. Herkes kendi çocuğundan sorumlu, lütfen çocukluk çağı hastalıklarından birine yakalanırsa da burada ağlamasın kimse.