Mygirlmybaby ben ekran konusunda çok nettim ben hiç bir şekilde esnetmedim zaten çocuklarıminda.durumlari hassas olduğu için ben hep doktor kontrolünde ilerledim pedegog bize 3 yaşından itibaren 40-45 dk acabilirisniz deyince actim biri 3.5 diğeri 2.5 yaşında. 6 ay kadar zorlandım sonrasında düzenim oturdu rutinlerime bağlı kaldım böylelikle kolaylaştırmış oldum . Mesela yemek ve temizlik listesi yaptım kendime haftalık ona göre ilerledim sabahları erken uyanip 7-8 gibi çocukların ikisinide uyandırdım bu süreçte birde ben çatal kaşık kullanmayi erken öğrettim sadace corbalarinda yardımcı olurdum ikiside 18 aydan itibaren kendi yemeğini kendi yedikleri için cokda zorlanmadım . Uyku saatlerini hep ikisinin aynı saatler yaptım banyo vs herseyi aynı saate yapınca hem kıskançlık en aza indirgedik hemde ikisine eşit zaman ayırmış oluyorum ama ben bunu küçük kızım 6 aylık oldukdan sonra yapabildim çünkü 3 ay küvozde kaldı . Onlara zarar vermeyecek herşeyi yapmalarina izin verdim ama belirli sınırlar içerisinde . Mesela örnek veriyorum kendi odalarinin duvarını boyayabilirler kendi odaları dışında oyuncak gezdirmek yasak evin içinde dagittimizi hemen topluyoruz vs vs . Uykuları aynı şekilde ben hep desteksiz uyuttum çok nadirdir ayakta sallamam kucakta sallamam kendi yanıma bile almam çünkü mahremiyeti de öğrenmeleri gerekiyor bu konuda biraz sert olduğumu dusunur herkes ama çocuk anne baba ortasında yatmamali bana göre . Sadace hasta oldukları zaman ben yada babası gider yatarız yanlarinda onlarda uyuyana kadar iki cocuguma da odasında kendi yatağında uyuyor küçük olan park beşiği vardı artık iyice ayaklaninca beşiğin penceresini açtık ordan inip çıkıyordu sonrasında hafif yukseklikde bir Montessori yatak yaptık ona büyüğün bazasi var o artık tamamı ile inip cikabiliyor sadace küçük bir basamak aldık ona da . Normal şartlarda 8-9:30 da herkes uyumuş oluyordu ama büyük kizim bunu bozdu biraz çünkü hiparaktivitesi çıktı ayrıca 2 ay kadar önce de bir ameliyat geçirdi baya travma oldu kızımda o yüzden uyutmakda güçlük çekiyorum onu zaten hiparaktivitede olduğu için beni dinlemiyor bile 😑😏 ama tabi pedegog desteği aliyoruz hâlâ böyle uzun oldu hakkini helal et ✨konuşma konusudna da şöyle elbette ikisinide asla kiyaslamiyroum ama benim çocuklarım erken konuştu bence ekransiz olmanin çok büyük faydası var çünkü neden küçük kızımda atipik otizim var ama buna rağmen 4-5 li cümle kurar beni anlar herşeyi yapıyor ama bizim sadace statik davranışlarımız mevcut oda çok uzun süre hastanede kaldığı için diye düşünülüyor 27 aylık oldu yeni benimle oturup sohbet eder soru sorar