mrz_04 Merhaba kızlar 3 yaşında oğlum var yeni doğum yaptım. Oğlum normalde de çok yaramazdı şimdi iki kat oldu oyuncaklarla 5 dk a oynayıp sıkılır. Önerebileceğiniz oyuncak veya tek başına yapabilicegi aktiviteler var mı. Bebekler uğraşmaktan eskisi gibi onunla oynayamıyorum. Lütfen fikir verin 😊
Humeyramm mrz_04 Bnm de kızım 2 yaş 3 aylıkken kardeşi oldu. Oyuncaklarını ve odasını çok seven bir cocuktu. Kardeşi 1 yaşını gecti yatak odasında beraber yatıyoruz anne baba 2 çocuk 😄 büyük kızımın yatağını yere koyduk küçüğün de beşiği yanımızda. Oyuncakları ile de asla oynamıyor almadığımız kalmadı yüzüne bakmuyor. Bu kardeşten kaynaklı birşey. Yani ne alırsanız alın sizden babasondan ilgi bekleyecek sizle oynamak isteyecek. Ben çözümü şöyle buldum. Cocuk psikoloğuna götürdük kreş önerdi. Babası ile babasının okuluna yolluyorum hafta da 2 kez kızıma da bize de çok iyi geldi
egelsenkonuss mrz_04 bende iki gün oldu doğum yapalı sürekli televizyon karşısında 🥺 lego serisini almayı düşünüyorum suluboya parmak boya falan önceden yapardı git yap diyorum seninle yapicam diyor 🥺🥺
mrz_04 Humeyramm biraz daha büyüse bende kreşe vereceğim ama çok küçük geliyor gözüme kendini tam ifade edemiyor bazen
Humeyramm Yazmelegi_ Kızım 1 yaşına gelene kadar annemler geldi ben çocuklarla onlara gittim yıpranmayalım büyük kızım yıpranmasın diye gecen saydım 1 senenin 7 ayını annemle geçirmişim 😃 Valla destek yoksa çok zor altından kalkılır ama bnm bünyem çok aşırı zorlanırdı. Şuan zorlanmıyorum beraber azar azar oynamaya da başladılar iyi gidiyor şuan tabii haftada 2 3 günde okula gidiyor ev işlerimi fln hallediyorum ilk kızım 3 yaş 3 aylık 2. De 1 yas 1 aylık gece uykularıda düzene girdi. İlk 1 sene yi saymazsak pişman değilim
mrz_04 Yazmelegi_ evet haksızlık yaptığımı düşünüyorum en azından okulla başlayınca kardeşi olsaydı. O okuldayken kardeşiyle ilgilenirdim gelince de onunla. Ama kardeşine bakınca da iyiki olmuş diyorum ikinci kez anne olmak çok güzel bi duygu🥹😊
Yazmelegi_ Humeyramm teşekkür ederim 🌸benimde kızım 17 aylık destekcim annem var o varken bende ikinciyi istiyorken olsun diyorum ama yine de kararsızım
bebemiz Humeyramm merhaba allah uzun ömür versin hepinize 🌸benim de bir kızım var nasip olursa tabi ikinci çocuğu doğunca araları 2 yaş olacak şekilde düşünüyoruz yani sizin gibi olurlar . Sizce bu büyük çocuğu çok yıpratan bir şey mi yani benim ilk göz ağrım ve 5.gebeliğimde kavuştum üzülmesini hiç istemem . Yani yaş aralığı 2 gibi az olması sizce avantaj mı 1 yaştan sonra beraber oynama vs yaş farkı çok olsa daha mı kıskançlık oluşır. Yani kızım tek çocuk olsun istemiyorum araya yaş farkı da max 2 çünkü yaşım 35 olcak ikinci çocuk olursa eğer dığduğunda . Daha fazla geciktiremeyiz. Sizce çok pişman olur muyum kızımın üzülmesini hiç istemiyorum onlars yetememe durumu daha kızım küçük ama şimdiden düşünüyorum
Humeyramm Yazmelegi_ İnanın 2. Yi doğurma sebebim annem yaşlanmadan doğup büyüsündü. Destek çok önemli
Yazmelegi_ mrz_04 teşekkür ederim ❤️ sağlıkla büyüsünler inşallah, benimde şuan desteğim annem var,o varken yapsam diyorum hem biraz büyüyünce kızıma da arkadaş olur diye, suan yorgunluga aliskinim rahata alismadan olsunn istiyorm ama kararsızım yinede
Humeyramm mrz_04 Babası yanında olmasa ben de göndermezdim. Ama bizimki kendini çok gzl ifade de ediyor
Humeyramm bebemiz Merhaba🙃 Ben araları çok olmasın kardeş değil yakın arkadaş olsunlar istemiştim hep o yüzden kendim 2 yaş istedim. Ama 2. Hamileliğimde mide bulantısı 9 ay sürdü ve kızımında 2 yaşında yani doğumdan 1 ay önce fln bezi bırakması gerekti cocuk rahatsız oldu kakasını yapıyor garibim lazımlığa ve ben öğürmekten temizleyemedim eşim temizledi böyle olunca çocuk üzüldü. O süreci mesela öyle atlatmak istemezdim. Doğumdan sonra gerileme oldu tuvalet alışkanlıpı kazanan kızım duvarlara kaka sürdü. Bu sefer ufağı bırakıp onunla ilgilenmek istedim. Ufak da emmek istiyordu sütüm yetmedi şırınga ile mama desteği yaptım derken büyükle annem ilgilenmek zorunda kaldı. O yüzden diyorum ilk bir sene annemin yardımına rağmen çok zorlandım. Şuan ki aklım olsaydı 3 veya 4 yaş düşünürdüm çünkü kızım 3 yaşına girdi yemeklerini gzl yiyip kendi gitiniyor ve tuvalete kendi gidiyor. Kızımla aram 3 yaşında düzeldi 1 sene çöp resmen. Yani size tavsiyem 3 yaş ya da 4 yaş koyun 2 yaş sendrom tuvalet derken çok zor bir yaşmış mahvoldum büyük de 1 sene mahvoldu
Humeyramm bebemiz Şunu demeyi de unutmuşum çocukların araları 7 yaş olan bi tanıdığım da mesela büyük kız kabüllenemedi kardeşini ve depresyon gibi bşy atlattı aşırı zayıfladı küçük kız 5 yaşına geldi hala aynı odada kalmak istemiyor onunla ve onu kardeşi gibi görmüyor benimseyemedi. Yaş aralığı çok da olmamalı sanki
mrz_04 egelsenkonuss bizimde aynı durumdayız sürekli televizyon izliyor çok üzülüyorum bugün sulu boya yaptık ama en fazla 5 dk a sonra hemen sıkılıyor 😔
bebemiz Humeyramm sizin çok çok zorlu bir süreç geçmiş ama 3 yaşına gelince anladığı için daha iyi oldu demişsiniz. O zaman 3 e doğru daha ideal sanırım 2.bebeğin doğacağı zaman büyük çocuğun 3 olması. Hayırlısı tabi bu bizim düşüncemiz belki olmayacak da. Diğer örneğiniz çok daha kötü arada 7 yaş fark olan . O sanırım hiç geçmeyecek bir vicdan azabı . İnşallah onlar da zamanla atlatır