nilsara Hanımlar merhaba 33 haftalık doğum yaptım 14 gündür bebeğim küvezde hafta sonu vermeyi düşünüyor doktorumuz ama beni bi korku aldı prematüre bebek olduğu için aşırı tecrübesizim ne yapmam gerektiğini bilmiyorum beni bu konuda bilgilendirimisiniz nasıl bi süreç oldu sizin için tecrübeleriniz paylaşırsanız çok sevinirim
aslhnkrts nilsara Emin ol öyle güzel kendine baktırıyoki sanırsın bilmem kaç çocuk büyütmüş gibi oluyorsun :) kızım da prematüre benim zaman o kadar hızlı geçiyor ki şuan 9.5 aylık oldu. Benim dikkat ettiğim şeyler eve kimseyi almadım eşimde baya dikkat etti her gğn açık havaya çıkardım bol ten teması yaptım gerisi normal bebek bakımı işte Yoğun bakımda ki beslenme düzenine göre devam ettim ben o saatlerde mama verdim o saatte uyuttum gece gündüz algısı falan çok iyi oluşmuştu hiç zorlanmadım
gamze1806 nilsara bende 33 haftalik doğum yaptım 39 gün küvözde kaldi🙂 birşey olacak diye çok korkuyordum ilk başlarda çok küçüktü gerçekten halanda öyle yarın 3. Ayımız bitiyor. Korkmayın çok güçlüler,.
aslanmommy nilsara bende 34 haftalık doğum yaptım 1800 gram doğdu. 2.200ken hastaneden verdiler. 19 gün yattı küvezde. Gidip ziyaret ediyordum biran önce almak istiyordum. Alacağım gün hemşireler bana hazır mısın eğer değilsen seninde hazır olman lazım almak için dediğinde afallamıştım. Ama alırım dedim bir gün daha bekleyemezdiö çünkü. Eve geldiğimizde eşimle birbirimize bakakaldık napcağız biz diye🥹 çok hata yaptık. Herkesin dokunmasına müsade ettik bronşit oldu. Mesela en başlıca önerim reflü yatağında yatırmanız çünkü yutkunma da tam gelişememe oluyor. Ama eninde sonunda kendine baktırıyor ve hiç sanıldığı kadar zor değil
mariam2 nilsara normal bebek gibi bakilyior pek de zorlanmadim 30 haftalık doğum yaptim sadece biraz küçük 3 kilo 2 ayı 23 günlük
nilsara aslhnkrts ya aslında benim korktuğum şey birşey olur mu korkusu daha önce kuzenlerime falan baktım geçen senede 2 kilo doğan kuzenime baktım onda hiç korkmadım ama insanın kendi evladı olunca korkuyor ister istemez. Mesela emzirme nasıl yaptınız ben şuan gidiyorum emziriyorum hastanede ama çok çabuk yoruluyor birde bugün kustu sizde de böyle durumlar oldu mu acaba. Eve misafir kabul etmeyi düşünmüyorum hemşirelerde dedi zaten 2 ay çok önemli dedi 2 ay kimseyi kabul etmicem
aslhnkrts nilsara oluyodu tabikş yorulduğu için emmiyodu mama veriyorduk. Benim kızımda 2080 doğmuştu. Anne olunca çok farklı oluyo herşey ama daha güzel ilk zamanlar korkucaksın ama zamanla bu korkun geçecek prematüre bebekler çok çabuk büyüyo Ben önce hep meme verdim 10 / 15 dk yorulunca biraz mama verdim emzik tutmadı hiç tutsa biraz daha kolay olurdu zamanla alıştı
nilsara aslhnkrts yoruluyor bide galiba sütüm fazla geliyor ona şuan 45 ml veriyorlarmış 3 saatte bir benim sütüm fazla geldi bugün heralde kusmuş eşim benden sonra görmek için içeri girdiğinde bakmış kusmuş. Mamayı doktor mu kullanın dedi acaba. Ben çok korkuyorum ilk zamanlar için nasıl uyucam birley olur mu korkusu falan tedirginlik var yani canım
nilsara gamze1806 ALLAH bağışlasın maşallah canım hastaneden taburcu olduktan sonraki ilk gün nasıl geçti acaba yada ından sonraki süreciniz nasıl ilerledi
aslhnkrts nilsara evet benim kızım sarılıktan dolayı yatmıştı küveze ama doktoru kilosu az biraz takip etmek istiyorum demişti. 2080 doğup 1800 kere kadar düşmüştü taburcu olduğumuzda 2140 grdı. Herkes yazmış bizde anne uyum odasında kaldık belli bi ayarda uyum sağlayana kadar taburcu etmediler bizi de orda sürekli hemşireler yani emzirme hemşiresiydş sanırım bizim hastanede gelip bakıp anlatmıştı. Bizim doktorumuz prematüre bebekler için olan mamadan önerdi baya iki ay kadar kullandık kilo alımı yavaş ve yaşıtları yakalasın diye sonra normal mamaya geçirdi. Her bebek az da olsa kusuyodur gazı varsa onu üstten çıkarırkende kusmus olabilir fazla beslenmiş olabilir çünkü doyduklarına hakim değiller ya
aslhnkrts nilsara bebeğin pozisyonunu değiştirip uyucan kendine de eziyet etme bi sağa bi sola yatırırsın ben öyle yapmıştım gündüz sırt üstü yada göğsümde yatırıyodum. Bi de ben eve geldiğimde de o hastanede bebeklere babynest yapmışlardı ondan yapıp içine yatırıodım Pike yada çarşafı rulo yapıp kıvırıp bi yastık kılıfı geçirip çocuğu içine yatıruyıdum kendini anne karnında gibi güvende hissetsin diye Allahın izniyle hiç birşey olmaz içini ferah tut Her emzirme sonrasında hemen yatırma biraz kucağında dursun yada dik tut gazinı rahat çıkarır
gamze1806 nilsara ben kanguru eğitimi yaptım sürekli 2 günde anne uyum odasinda kaldik, herşeyi anlattlar gösterdiler, eve geldiğimde yabanci değildim yani ☺
nilsara gamze1806 bizim hastanede maalesef öyle kalma durumu yok canım kanguruda yarım saat kucağımda kalıyor emzirmeye geçtik onda da 25-30 dk arası emzirmeye çalışıyorum ama genel olarak uyuyor ilk memeden sonra ikincide uyukluyor. Oyğzden bebeğimle çok vakit geçiremediğim için bebeğimi anlayamıyorum açıkcası
nilsara aslanmommy reflü yatağı aldım evde var onu kullanırım peki başka meye dikkat etmeliyim zaten 2 ay eve hemşireler kimseyi alma dedi bende almayı düşünmüyorum. Hadi ya işte tecrübeli olsak nasıl yapmamız gerektiğini bilirdik ama yaşaya yaşada tecrübe edineceğiz 🥹
gamze1806 nilsara bizdede kanguru yarim saatti ben çok emziremedim solunum sorunu vardi, o yüzden anne bebek uyum odasina aldilar, soluk durmasinda falan ne yapacağimi, nasil besleyeceğimi gösterdiler, uyum odasi olsa iyi olurdu.
aslanmommy nilsara bide gece mutlaka yan yatır. Yoğun bakımda ytan bebeklerde reflü sorunu olabiliyor. Biz bunu çok acı bir şekilde tecrübe ettik. Sizde bu konuda dikkatli olun mutlaka. Birde yutma refleksi için emzik verin derim
nilsara gamze1806 işte bu hastanede öyle birşey olmadığı için yanında kalamıyorum kalabilsem çok iyi olurdu aslında. Artık onları hemşirelere sorup öğrenmem gerekicek anlaşılan
nilsara mariam2 yıkama konusunda ne yaptınız mesela küçük oldukları için yıkamak çok zor oldu mu acaba
nilsara aslanmommy kafası mı yan yatmalı yoksa bedeniyle beraber mi yan yatırmam gerekiyor yoğun bakımda genelde kafaları yan yatıyor sadece oyüzden soruyorum. Emziği ozaman mutlaka vereyim peki emzirmeden hemen sonra mı vermem daha iyi olur sonra biraz zaman geçtikten sonra mı versem daha iyi olur
2503 nilsara çok geçmiş olsun cok minicik oluyorlar odasını bol bol havalandırın mısafir kabul etmeyın zamanla olacak her sey gaz sancısı cok oluyo benım kı 32 haftalık doğdu su an 1 yasında İlk zamanları cok cok sıkıntılıydı ama gecıyor