kubraerol otizm sonradan olan bir şey değil. Sonradan olan şey uyaran eksikliği, dikkat dağınıklığı, hırçınlık vs. Ve bunlar olunca da otizm belirtileri gibi oluyor. Ben 5 yıl özel eğitimde çalıştım. Oraya gelen çocukların da çoğunluğunda bu belirtiler var bu yüzden de atipik otizm tanısı alıyorlar mesela. Aileye görüşmelerinde de bu çocukların hepsinde tv televizyon tabletin var olduğunu görüyoruz. Yani çocuğunuz tv izledi diye otizm olmaz ama ileride uyaran eksikliği olur, konuşmada gecikme olur kendini ifade edememe olur her istediğini ağlayarak yaptırma ve yapılmadığında şiddetli davranışlar olur. Şunu diyenler olacaktır ‘biz de tv ile büyüdük bir şey olmadı’ evet ben de küçükken tv izlediğimi hatırlıyorum ki annem de üçüz gibiydiniz sizi oturturdum tv karşısına her işimi yapabilirdim der. Ama fark şu o zamanlar ne kadar açmak isteselerde kısıtlıydı ben hatırlıyorum mesela tom ve jeri izlemek için haftasonu sabah saat 9 u beklerdik mesela. Çizgi film içerikleri bile farklıydı. Şimdi ki çocuklarda sınır yok maalesef ve bunun farkındalar tv var yoksa telefon var yoksa tablet var gibi gibi. Ve bizler eskiden sokakta da oynardık saatlerce şimdi kimse çocuğunu bahçeye bile yalnız bırakamıyor. Yani o yüzden maalesef ekran savunması yapan insanlara tahammülüm yok. İzletene lafım da yok herkesin kendi tercihi ama lütfen kimse ekranı savunmasın. İsteyen izletir isteyen izletmez ❤️ ve ben işin içinde olduğum için kesinlikle karşıyım 2-2.5 yaşına kadar. Ondan sonra da sınırlı ve birlikte şeklinde izletmeye başlayabilirim belki