Naçizane düşüncem, yemeği güzel yapan sevgi ve kaliteli malzeme :) yani yemeği severek, zevk alarak, isteyerek yapmak. Kaliteli malzemeden kastım ise doğal tereyağı, doğal zeytinyağı, yerinden gelen salça gibi. Mesela pilav ve çorbalara su koymak yerine bir miktar et/tavuk suyu koymak seviyeyi direkt bir üste taşıyor. Bu suyu yaparken içine en basitinden birkaç defne yaprağı, tane karabiber, kereviz sapı, soğan, sarımsak da atınca ise seviye iki kat birden artıyor. :)
Ben çalışan bir kadınım, bununla birlikte mutfağa çok ilgiliyim. Sürekli sıradan olmayan yeni tarifler dener ve tarif videoları izlerim. Deneyip beğendiğimizi defterime yazarım. Mesela son zamanlarda vişneli brownie’ye taktım, yapmadan önce çok fazla tarif inceledim, yerli yabancı videolar izledim. en iyisini yapana kadar denedim ve her seferinde tarifi kaydettim. Nihayet en iyisini yaptım kendimce ve artık tarifim bu.
Baharat uyumunun ve dengesinin de çok önemli olduğunu düşünüyorum. Bu konuda tarif videosu izlemek ve deneme yapmak faydalı oluyor.
Yemek yarışmalarının da vizyon kattığını düşünüyorum. Tr’de sadece masterchef olabilir, bunun dışında Netflix’te onlarca güzel program var. :)
Yemeklerim herkesçe çok beğenilir. Özellikle eşim tarafından. “Demek ki bunu annem yapınca beğenmiyormuşum” cümlesini çok duydum. Anladığım kadarıyla siz de heveslisiniz. Pes etmek yok, pişirmeye devam :)