firdevsdila Merhaba ense kalınlığı sadece kromozomsal hastalıklardan kaynaklanmiyor. Bir sürü nedeni var. Mesela annedeki tansiyon, annenin herhangi bir enfeksiyon geçirmesi, bebekte gelişim sırasında kalple ilgili sıkıntılar, yine gelişim sırasında olduğu icinde herhangi bir sebepten ense kalınlığı artabilir. bebekte anemi, bebeğin yapısal durumunda da ense kalınlığı görülebiliyor. Bu şekilde olduğunda ilerleyen haftalarda ense kalınlığı zaten düşüyor. Devam ederse çok yüksek ihtimalle bebek vefat ediyor anne karnında. Yani tek bı bulguyla asla ama asla down denemez. Eğer ense kalınlığı yaninda fetal ödem hidrops 3 4 hafta gelişim geriliği veya kalple ilgili bı sıkıntı olduğunda o zaman suphelenilebilir. Ama tek bı bulgusu olan gebelerin bebekleri zaten sağlıklı doğuyor. Bide ense kalınlığı biraz üzerinde demiş ama kaç mm çıktı.