Bu nedir anlayamadım, sesli harflerle cümle. Benim kızımda geç konuşan bebeklerden 2 yaşında sadece 100e yakın kelimesi vardı, sonradan birden açıldı cümle kurmaya başladı. Ekran yoktu hayatımızda bu arada. Konuşma kesinlikle ekranla çok bağlantılı, şuan izliyor mu bilmiyorum ama izliyorsa kesmeye çalışın zamanla açılacaktır konuşması.. onun dışında ismine bakmaması evet biraz sıkıntı, evde nasıl mesela siz her seslendiğinizde bakar mı? Oyuncaklar illaki dikkatini çekmiştir, siz ve çevreniz seslendiğinde bakıyor mu önemli olan bu anneler hisseder zaten. Göz teması var mı vs. Oyuncak örneğini aslında çok net vermiş doktor ama bizler ön yargılı olduğumuz için anlamamakta ısrar ediyoruz bazı şeyleri. Sebep sonuç ilişkisi var mı çocuğunuzda bunu merak etmiş. Arabayla kuleye çarptığımda yıkılır diyebiliyor mu, ve her çocuk bundan hoşlanır bunu yapıyor mu. Olay arabaları vurması yada çarpıştırması değil yani.. bunları hiç bir anne çocuğuna öğretmez çocuklar kendiliğinden kavrar bu durumları. He buna gelişim geriliği diyebilir miyiz bu biraz doktoruna da bağlı her doktor farklı anlamlandırabilir ama her bebeğin her ay da kazandığı yeni şeyler oluyor takip açısından. Psikologa gidince e devlette kalınca ne oluyor orayı anlayamadım, benim kızım 3 yaşında yemek yemiyor bu durum yüzünden psikoloğa götüreceğim bunda ne gibi bir etken olabilir hayatında. Bu kadar dar düşünceli bakmayın lütfen olaylara, ben yerinizde olsam öncelikle başka bir çocuk doktoruna, sonra oda aynı şeyleri söylerse psikoloğa giderdim. Bir şeylerin önüne geçebilmek için çok güzel bir ayda bebeğiniz, geç kalmaktan iyidir.
Gelişiminin geride kaldığını düşünmüyorum demişsiniz ya mesela her anne hisseder zaten. Neler yapabiliyor, mesela gününüz nasıl geçiyor? Etkinlikler, kitaplar, oyunlar bunlarla büyüyen çocuksa zaten korkmayın