Otizmin ilk ve en önemli belirtisi sosyalleşmeme, kendi halinde olma, ismine bakmama. Kafa sallama, parmak ucunda yürüme vs her çocuk dönem dönem yapar. Ayrıca oyuncağı ses çıkarsın diye yere atıyor diyorsunuz bu çok güzel. Demek ki sebep sonuç ilişkisi kuruyor. Atarsam ses çıkaracak. Ve hoşuna gidip tekrarlıyor. Bütüncül baktığınız zaman gayet güzel gelişimi olan bir çocuğunuz olduğunu düşünüyorum 😍 ancak zamanla ismine dönmezse, göz teması kurmaz ve kelimeleri sönerse, anlamsız tekrarlayan hareketleri olursa(sürekli kağıt yırtma, sürekli alkış yapma, sürekli sallanma) anormal durumları zaten anlarsınız o zaman doktora başvurursunuz. maalesef çok bilmiş sosyal medya uzmanlarımız bizi paranoyak yapıyor, keyfinize bakın ❤️❤️