semray43 birde şimdi netten İsviçre de oturma izni açtım baktım meraktan . Diyor ki oturum izni çeşitleri var . Mesela şu şekilde bu arada 4 yıl diye bir süre yol eşiniz ya yanlış biliyor yada ona bilgi veren yanlış bilgi veriyor ya da doğrusunu biliyor size farklı söylüyor . İsviçre de sistem şu şekilde bende wise.com un yalancısıyım ordan yazıyorum kabaca
-b oturum izni : yıllık çalışma ve oturum iznidir 1 yıllıktır her sene çalışıyırsan yenilemen gerekir . Ya orada bir iş bulup çalışacak yada aile birleşimi durumunda veriliyor . Bu süresiz bir oturum değil efta üyesi olduğundan Türkiye , 5 yıllık veriyorlarmış
-C oturum izni : yukarıdaki b oturum izni şartlarını 10 yıl boyunca sağlarsan her 5 yıl da yenileyerek oturum izni hakkın devam eder yani eşin evlenmesede 10 yıl çalışacak olursa zaten süresiz olan C oturum iznini hal etmiş oluyor ( bak 10 yıl oldu hala oturum iznini evlense de evlenmesede alabiliyor ama senin çocuk geldi 10 yaşına )
-ci oturum izni : resmî işlerde çalışan insanların geçici olarak oradaki görevlendirmesi bitene kadar ailesiyle birlikte kalabildiği iş bitince geçici oturum hakkının bitmesi durumu resmi iş diyor sanırım sizi ilgilendirmiyor benim anladığım devlet görevlendirmesi ile gidenler elçilik ve çalışanları şeklindedir diye tahmin ediyorum
-g oturum izni : sizi ilgilendirmiyor bu da merak ederseniz açıp okuyabilirsiniz
-l oturum izni : bunda kısa süreli iş tekliflerinde gidilip iş bitince geri döneceğiniz bir izin Buda sizi ilgilendirmiyor
- f oturum izni de sizle alakasız merak ederseniz açıp okuyabilirsiniz
-n oturum izni : İsviçre’ye sığınma talebimde bulunmuş ve başvurusu değerlendirilmekte olan kişilere verilir bu süre zarfında İsviçre’de çalışıp yaşayabilirler olumlu olursa b oturum izni sahibi olurlar , bunu genelde tur la yurtdışına çıkıp yapıyorlar geri dönmüyorlar başvuru yapıyorlar ama çok çok mantıklı sebepleri olması gerekiyor sığınan kişinin hani öyleli … ülkesine göre değişir araştırmak lazım
-s oturum izni var Buda olağanüstü korunma ihtiyacı olan kişilere verilir savaş vs Suriyelilerin Türkiye’deki bulunması gibi filan
Şimdi ben burda 4 sene vs göremedim ama b oturum iznini incelerseniz orada illaki evlilik filan söz konusu değil yanlış anlamıyorsam çalışması da yeterli bu arada normalde b oturum izninde yıllık yenileme değilde Türkler için 5 yıl süre ile verilebiliyormuş AB ve efta üyes ülkelere biz AB değiliz ama efta ya üyeyiz o yüzden 5 yıllık b oturum iznini bir işe girdiği takdirde alabiliyor zaten .
Velhasıl kelam eşiniz evlenmesede çalıştığı takdirde 5 yıl b oturum izni zaten alabiliyor . Eğer 10 yıl çalışırsa C oturum izninide sağlamış oluyor . Evlenmesine gerek olmadan ……… benim bilgim yok google de wise. com adlı sitenin bilgileri ayaküstü bende bilgilenmiş oldum merak eden olursa İsviçre de oturum izin hakları bu şekildeymiş