9793selaam Üstüne tamamlamak ve üstüne tamamlarsam okulumu anaokulu öğretmeni olma şansım var .istiyorum aslında.ama bı yönden 15 aylık kızım var şu sıralar ders çalışamıyorum ve sınavı kazanırsam uzak şehire gideblrz okumak için nasıl olcak çocukla nolur bilmiyorum bı yönden de diyorum ki boşver artık çocuğunla ilgilen az kızımda büyüyünce yap bı çocuk daha çocuklarını büyüt.bazen hem ders çalışamıyorum hem de zor geliyor bazen .durmumiz ne çok iyi ne kötü orta halliyiz .sizce ne yapmalıyım? Eşim okumamı destekliyor istiyorsan olur diyor .ama daha kpssi var bu işin üstüne de okucam bilmiyorum napcam siz olsanız naparsinz? Diyorum ki bazen boşver otur çocuklarına bak bı ynaimda el vermiyor bilmiyorum .🥴🥴
QueenMom__ 9793selaam okulu boşver 2 yıllık mezunsan, veya lise bile fark etmez. Okuyacağın vakti kpss çalışarak değerlendir daha 2 yıla yakın ver şimdiden az az baksan 85 üstü garanti. Zaten okusanız de kpss gerekiyor vakit kaybetmemiş olursunuz
gerginim 9793selaam bence tamamlyabilirsiniz ama artık sadece kpss ile öğretmen olunamayacak , bunu da göz önünde bulundurun bence. Öğretmen akademisi diye bir şey çıktı o da baya çetrefilli bana göre ma tabi gözünüz keserse deneyin yine de. Ama yine de okumaktan arar gelmez evde boş boş oturmaktnsa idealleriniz icin uğraşmak hayat gayenizin olmazı psikolojinize de iyi gelir.
girlmama 9793selaam üniversite farklı bir ortam derslere çocuğunla bile girebilirsin ki haftada kaç saat dersimiz oluyor ki çok isteyerek kazandığım bir bölümü bıraktım Akdeniz üniversitesi 2. sınıf terk yani ve sadece orda olan bir bölüm çok içimde kaldı bence imkanın varsa oku
Sermec27 QueenMom__ ben 2 yıllık okudum üstüne 4 yıl tamamladım günde 10 saat ders çalıştığım halde 75 almıştım atamadım ablam ODTÜ mezunu kız kardeşlerim hacettepe ikiz kız kardeşlerim var ikisi de atandı ablam da atandı öğretmen olarak gecelerini gündüzlerine katarak ders çalıştılar 80 81 ancak aldılar öyle atandılar bence az az bakmayla 85 üstü puan almak aşırı zor çok iyi bir bilgi birikimi ve saatlerce çalışmak gerekiyor 85 üstü almak için
9793selaam Ben de sen gibi düşündüm kuzum. İlk dedim KPSS’ye mi girsem KPSS’ye de memurluk için çift yıllı rakamlarda girebiliyorsun. Zaten seneye olmazsa onu da deneyeyim dedim . Bu sene sınava hazırlansam mı DGS üstüne tamamlamak için ona kararsız kaldım.
Sermec27 gerginim bir şey dicem benim arkadasım Türk dili ve edebiyatı bitirdi şu an kpss calışıyor şimdi kpss ye girerek öğretmen olamaz mı
9793selaam gerginim evet o sistemi kardeşim anlatmıştı bana tam anlamadım hatta çok değişik bir sistem öğretmen olmak için dahi 2 yıl daha mı ne bir okul okunacak adı akademi miydi neydi dediğin gibi kuzum tam hatırlamıyorum bile. Ben de sistem sürekli değişiyor ya belki değişir daha neler olacağını bilemiyoruz eğitim sistemi gün gün değişiyor ay ay değişiyor mesela ülkemizde ona nazaran üstüne tamamlamak ve okumak istemiştim aslında tabii ki de kolay günler beni beklemeyecek. Her güzel şeyin bir zorluğu var evet ama ben de bunları düşündüğüm için mesela illaki karar vermekte zorlanıyorum. Hayalimde öğretmen olmak ve anaokulu öğretmeni olmak kreşte çalışsan gerçekten parası çok düşük bilmiyorum nasıl olur. Atamam bir arkadaşımla konuştum o da üstüne tamamlayıp atanmıştı . Bizim bölümün önünün kapanmayacağını düşünüyorum falan dedi o da bilmiyorum kafam çok karışıyor
QueenMom__ Sermec27 bunu çok iyi biliyorum, eşim 9 ay bifiil çalıştı, 96,5 aldı. Atama bekliyoruz şuan. 2 yıl var yeni kpss e o yüzden az az başlansa çok fark eder. Ben çalışamadım çocuklardan dolayı önlisans 70 de kaldım. Az çalışabilsem fark ederdi
lidokain Sermec27 1 sene çalıştım 84 aldım öyle çok matematikte yapmadım. Neden mümkün olmasın. Arkadaşım 89 kusur almıştı
bsrkn Çocuğunuz varken böyle bir aksiyona girmek sizin mental olarak çok fazla yorabilir o yüzden imkanınız varsa açıköğretim bölümlerinden okuyun ya da evde KPSS çalışın kalk ki lisans mezunu olup atanamayan bir sürü öğretmen var biliyorsunuz. Günün sonunda bunca emeği boşuna mı verdim diyebilirsiniz. Ne yazık ki 2 üniversite mezunu biri olarak söylüyorum Bu devirde okumanın kimseye bir faydası yok. yapabileceğiniz en iyi şey önlisans KPSS’ye çalışmak
9793selaam bsrkn çok haklısın kuzum ama ön lisans KPSS’den çok bir alan tercih yapılabiliyor mu. Nerelerde memurluk olunuyor mesela kendi alanında tercih etmek zorundasın diye biliyorum mesela çocuk gelişimi olarak.
9793selaam Sermec27 canım sistem çok değişti değişik değişik şeyler getiriyor akademik diye bir şey gelmiş daha okunması gerekiyormuş direkt KPSS ile olmuyor artık
gerginim Sermec27 kpss ye girip belli bir puan alıp akdemiye girecek akademiden mezun olursa atanma şansı olcak
gerginim 9793selaam ya bencr okumalısın ama cocuk gelişiminde mezunlarda yıgılma var aşırı şekilde bilemiyorum ilerde nasıl olur ama özelde çalışabilirsin.ve dedigin gibi ilerde herşey değişebilir belki akademi kalkar her sene yeni birsey cıkıyor
bsrkn 9793selaam Evet tabi mezuniyetine bağlı seçim yapıyorsun ama şöyle de bir şey var ki lise mezunlarının girdiği KPSS’de düz memurluk da tercih edebiliyorsun sanırım ama emin değilim yine de bir araştır
lidokain 9793selaam mesela çocuk gelişiminden aile bakanlığı alım yaptı çocuk bakıcısı olarak arkadaşımda 82 ile atandi
9793selaam bsrkn düz memurluk olarak giriyorsun ama en son neyden mezunsan o KPSS’ye giriliyor canım sen ön lisans mezunu iken lise KPSS’ye girilmiyor ben öyle biliyorum eminim aslında ama demek istediğini ben mi yanlış anladım acaba
bsrkn 9793selaam yok canım doğru anladım ben de emin değilim ama dediğin gibiymiş şimdi baktım önlisans mezuniyetin varsa ortaöğretimden giremiyormuşsun zaten dediğin gibi son mezuniyete göre. Bu arada ikinci üniversite kapsamında sınavsız kayıt yaptırabileceğim bölümler var ataması en yüksek olan örneğin tıbbi sekreterlik vesaire gibi bölümlerden biri kafana yatarsa öyle bir şey de yapabilirsin