dunyaaa engelli olur derken ne demek istediğinizi anlayamadım.
Kolonosko daha zor küçük çocuklarda nasıl olur hiç bilmiyorum. Endoskopi hafif uyutuyorlar, kamerayla ağızdan mideyle bağırsağın birleştiği yere kadar gidiyor. Doktor kamera görüntüsünden de az çok anlıyor çölyak mı diye ama ordan parça alıp incelemeye yolluyor. Patoloji çölyak mı değil mi, kaçıncı derece diye inceliyor. Aslında endoskopide zaten çölyak çıkarsa bida kolonoskopi gerekmez ama belki doktorunuz başka şeyler de bakmak istiyordur.
Bağırsak düğümlenmesi de başırsağa bir kere müdahale edilince düğümlenme riski artıyor. Sezeryan doğum bile bağırsak düğümlenmesi riski oluşturuyor.
Benim eşim 17 günlükken bağırsak düğümlenmesi nedeniyle ameliyat olmuş. O zamanlar laporoskopi de yok, anne baba da detay bilmiyor bağırsağın üçte ikisini almışlar. Yıllarca herhangi bir sorunu olmamış. 34 yaşında bir gün karnı çok ağrıdı, yarım gün yattı gaz sancısı gibi. Doktora gitmedi. 1 sene sonra tekrarladı bu sefer 1 gün sürdü ve kusmada oldu. 6 ay sınra bida oldu bu sefer doktora gittik. Hastaneye yatırdılar. Bağırsak düğümlenmiş tekrar.Ameliyatlı olduğu için hemen ameliyata alınmıyormuş o hastalar. Önce birkaç gün kendi kendine açılması bekleniyormuş. İki gün hastanede yattı, yemek yedirmediler su içmedi. Midesine boru taktılar ağızdan çıkan. Sonra 3 ayda bir tekrarlamaya başladı ve hastanede 4-5 gün yatımaya başladı her seferinde. 3 sene sonunda tekrar ameliyat oldu. 2 senedir hiç şikayeti yok çok şükür.