Yani iki tür otizm var maalesef . Benim de kızım 13 aya kadar babamlarlaydık çok aktif sürekli ilgi isteyen bir çocuktu . Sonra yurt dışına geldik eşimi orada gördü erken gitmişti babası. pandemi gibi bir hayat oldu . Bir de eşim birde kardeşi vardı sürekli yemek temizlik falan . Kızımı ekranın önüne koyuyordum kızım sürekli bizimle oynamak istiyordu ben oralı olmuyordum . Yılmıştım kızım işaret ediyordu anlıyordu 17. Ayda bir şeyden korktu bi baktım kızım durgunlaştı . Adına az tepki veriyor . Hemen ekranı kapattım . Bi baktım kızım eline bakıyor , ara ara dönüyor, elinde nesne tutuyor . Tüm belirtiler vardı. Bay bay ters yapıyormuş daha doğrusu sanırım terslesmıs . Sanırım kızamık aşısından sonra olmuş . Bir de Allah’ın kulu yok ki gelsin . Doktora gösterdik dil yabancı yoksa kreşe verseniz iyi olurdu dedi işte kalabalığa koyun . Otizm düşünmüyorum dedi çünkü işaret ediyordu falan . Bir özel eğitimci riskli dedi bir diğeri aradayım dedi . Biz işi gücü bıraktık ilgilendik . Kızımda bizle ilgi vardı yani oynuyordu biz daha da genişlettik sürekli oynadık havalar güzelleşti parka çıkardık sürekli konuştum. Hemen her şeyi öğrettik 2 ayda her şeyi anladı . 3 . Ayda ikili cümle kurdu . Şuan konuşuyor kreşe gidiyor . Bi ara ara tekrar ediyor bizi . O da normal dediler . 18. Ay ve 2 yaş aşısını yaptırmadım sanki yaptırsam kötüye gider diye düşündüm ama yaptırmamak ta tabi korkutuyor. Ben mesela bazı çocukların yatkın olduğunu çevresel faktörlerin bunu tetiklediğini düşünüyorum. Mesela kızım alerjik bir bebekti , ben tiroit ilacı kullandım. Özel eğitimci genelde bu bebekler de daha çok çıkıyor dedi .